۱۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۰۲

گزارش خبری/

خشت اول پتروشیمی کوهدشت نهاده شد/ گام نخست یک سرمایه گذاری میلیاردی

خشت اول پتروشیمی کوهدشت نهاده شد/ گام نخست یک سرمایه گذاری میلیاردی

کوهدشت - خبرگزاری مهر: مراسم آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی شهرستان کوهدشت با حضور مدیر عامل بانک ملی، نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، استاندار لرستان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار شهرستان کوهدشت صبح پنج شنبه در این مراسم اظهار داشت: امروز روز مهمی است، این پروژه 6 ماه پیش پیگیری شد تا بالاخره به همت نماینده مردم این شهرستان و دیگر مدیران استانی و پس از جلسات متعدد در تهران تصویب شد.

حمزه پور ادامه داد: امروز روز مبارکی برای مردم کوهدشت است از یک طرف مراسم خشت اول یک پروژه عظیم و از یک طرف عید سعید فطر در راه است و مردم کوهدشت تقارن این دو رویداد را را به فال نیک بگیرند.

وی عنوان کرد: همه مسولان لرستان آمادگی دارند که این پروژه عظیم را هرچه سریعتر به اجرا دربیاورند تا مردم کوهدشت از خدمات این پروژه بهره مند شوند.

حمزه پور با بیان اینکه کوهدشت شهرستان بزرگی است و جمعیت بالایی هم دارد، افزود: این در حالیست که این شهرستان از حیث اشتغال و برخی امتیازها بسیار ضعیف است که امیدورام در پی احداث این مجتمع پتروشیمی کارخانجات دیگری هم در کوهدشت ایجاد شوند و در رفع بیکاری و وضعیت معیشتی این شهر موثر باشند.

احداث مجتمع پتروشیمی در رفع بیکاری کوهدشت بسیار موثر است

امام جمعه کوهدشت نیز در این مراسم در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، گفت: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است، قرآنی که برای هدایت انسان ها نازل شده است.

حجت الاسلام طهماسبی در ادامه سخنان خود گفت: به دنبال تلاش مدیران کلان کشور و مدیران استانی و شهرستانی مراسم نهادن خشت اول پتروشیمی کوهدشت میسر شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید اشتغال و تولید در کوهدشت رونق بیشتری پیدا کند، عنوان کرد: امروز با پیگیری متولیان امر مجتمع عظیم پتروشیمی در کوهدشت به مرحله کلنگ زنی رسید که این امر ناشی از توجه ویژه نظام در راستای رفع محرومیت هاست.

امام جمعه کوهدشت ادامه داد: در این میان نقش بانک ها در توسعه شهرستانهای محروم بسیار موثراست و می توانند در احداث کارخانجات و پروژه ها همیشه پشتیبان باشند، همچنان که بانک ملی ایران به همت دکتر فرشاد حیدری، مدیر عامل این بانک موضوع احداث پتروشیمی کوهدشت را مورد حمایت قرار داد.

حجت الاسلام طهماسبی با بیان اینکه احداث این مجتمع پتروشیمی در رفع بیکاری کوهدشت بسیار موثراست اما کافی نیست، افزود: باید تلاش شود کارخانجات بیشتری در این شهرستان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه کوهدشت در ابعاد مختلف به ویژه در بحث اشتغال واقعا محروم است، ادامه داد: سد معشوره یک ضروت است و باید پیگیری شود چرا که کوهدشت از نظر آب کشاورزی و آب شرب بامشکل جدی مواجه است.

برای احداث پتروشیمی کوهدشت 1500 میلیارد تومان سرمایه گذاری می شود

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: اگر همه در کنار هم تلاش کنیم و دست به دست هم بدهیم کوهدشت به رونق و پیشرفت می رسد.

الهیار ملکشاهی ادامه داد: در طول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کارهای زیادی در کوهدشت انجام شده اما حقیقتا کافی نیست و سهم این شهرستان نسبت به معدل کشوری بسیار کم و پایین بوده است.

وی همچنین به آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی کوهدشت اشاره کرد و گفت: برای احداث پتروشیمی کوهدشت 1500 میلیارد تومان سرمایه گذاری می شود که این میزان سرمایه گذاری یک خدمت منحصر به فرد است.

ملکشاهی با بیان اینکه کوهدشت در استان لرستان اولین شهرستانی است که صاحب پتروشیمی می شود و این نعمت بزرگی است، عنوان کرد: با احداث این مجتمع نام کوهدشت در بین شهرهای دارای صنایع جا گرفته و این نعمت بزرگی برای این شهر محسوب می شود.

وی همچنین از مدیر عامل بانک ملی در راستای پشتیبانی از پروژه پتروشیمی کوهدشت تشکر کرد و گفت: اگر حمایت مالی این بانک نبود این مهم میسر نمی شد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید خشت اول پتروشیمی کوهدشت را مایه ایجاد اتحاد بدانیم چرا که همه باید دست به دست هم دهیم تا کارهای بزرگ تری برای این

شهر کوهدشت انجام شود.

پتروشیمی کوهدشت مقدمه سرمایه گذاری های بزرگ در کوهدشت

استاندار لرستان نیز در این مراسم اظهار داشت: اگر امروز شاهد مراسم نهادن خشت اول پتروشیمی کوهدشت هستیم به خاطر همدلی و وحدت مردم و مسئولان بوده است.

حبیب الله دهمرده با بیان اینکه همه باید با همدلی پیگیر شویم تا اتفاقات خوبی در لرستان رخ دهد، افزود: آثار خوب احداث این مجتمع پتروشیمی تا سالهای سال در این شهر و در این استان خواهد ماند.

وی با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی کوهدشت مقدمه ای است برای این که صدها سرمایه گذار بیایند و تشویق شوند تا در این شهر سرمایه گذاری کنند، ادامه داد: عمرکاری افراد تمام می شود اما کارها خواهند ماند.

استاندار لرستان یادآور شد: لرستان در حال حرکت است و باید با تلاش همه اوج بگیرد و کارهای ماندگاری درآن انجام شود.

بنابر این گزارش درپایان ان مراسم با حضور مسولان استانی و شهرستانی از تابلوی مراسم خشت اول پتروشمی کوهدشت رونمایی شد.

کد خبر 2112426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha