۲۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۰۳

قاسم نژاد:

اعتبار 5 میلیارد ریالی برای شهرکهای صنعتی کرمان/ طرح گازرسانی به شهرکهای صنعتی انار انجام شد

اعتبار 5 میلیارد ریالی برای شهرکهای صنعتی کرمان/ طرح گازرسانی به شهرکهای صنعتی انار انجام شد

رفسنجان – خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمان از گازرسانی به شهرک صنعتی انار تا پنج ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید قاسم نزاد عصر یکشنبه در مراسم افتتاح سایت مخابراتی و کلنگ زنی طرح گازرسانی شهرک صنعتی شهرستان انار اظهار داشت: برای عملیات لوله گذاری گاز به طول 8 کیلومتر به شهرک صنعتی انار 8 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و این طرح تا پنج ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به این مطلب که با بهره برداری از گازرسانی در این شهرک 10 هزار متر مکعب در ساعت گاز به واحدهای صنعتی این شهرک تزریق خواهد شد، تصریح کرد: تا 20 سال آینده هر واحد صنعتی که به شهرک صنعتی انار اضافه شود  گاز آن  تامین می شود

قاسم نژاد همچنین با اشاره به افتتاح سایت مخابراتی شهرک صنعتی انار با ظرفیت 300 خط تلفن و اینترنت پرسرعت، افزود: در فاز اول برای افتتاح این سایت مخابراتی 2 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در فاز دوم نیز 300 خط تلفن واگذار خواهد شد، خاطرنشان کرد: به طور میانگین برای هرکارخانه 4 خط تلفن در نظر گرفته شده است که در مرحله اول برای 75 کارخانه تمام تجهیزات و امکانات مخابراتی فراهم شده است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمان ظرفیت اشتغال در شهرک های صنعتی را سبب توسعه منطقه و پایین رفتن نرخ بیکاری دانست و گفت: اگر امروز پول پسته را به جای ذخیره در بانکها ، در زمینه های صنعتی سرمایه گذاری کنیم فرصت مناسبی در راستای ایجاد شغل برای فرزندان و نسلهای آینده است.

لزوم توسعه شهرکهای صنعتی

قاسم نژاد همچنین در جمع خبرنگاران در شهرستان انار اظهار داشت: امسال بیش از  180  میلیارد ریال در استان کرمان در حوزه واگذاری زمین در شهرکها سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: امسال 5 میلیارد ریال از اعتبارات استانی برای 40 شهرک استان تخصیص یافته است که این اعتبار اندک است و از طریق دیگری در رفع نیازهای شهرکها اقدام می شود.

وی با بیان این مطلب که درآمد حاصل از فروش زمین در شهرکهای صنعتی را در شهرک صنعتی دیگر صرف می کنیم، عنوان کرد: در 39 شهرک استان کرمان زمین به فروش رساندیم و 10 میلیارد ریال از این درآمد را در شهرک صنعتی انار در زمینه گازرسانی و خطوط تلفن و آسفالت سرمایه گذاری کرده ایم.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمان بر لزوم حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش در حوزه صنایع تأکید کرد و خاطرنشان کرد: ایجاد شغل در صنایع کوچک را پایدارترین شغلها است و در حال حاضر بستر سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی استان فراهم شده است.

به گفته قاسم نژاد شرکت شهرکهای صنعتی استان تخفیف ویژه برای سرمایه گذارانی که بالای ده هکتار زمین تقاضا دهند قائل شده و در حال حاضر این تخفیف برای سرمایه گذاران یزدی که در شهرک صنعتی انار مایل به سرمایه گذاری در حدود 30 هکتار زمین هستند ارائه می شود.

وی به مقایسه سرمایه گذاری در شهرک صنعتی انار نسبت به شهرکهای استان یزد پرداخت و یادآور شد: هر یک متر مربع زمین در شهرکهای استان یزد بین 400 هزار ریال  تا یک میلیون ریال است در صورتی که در شهرستان انار 220 هزار ریال است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمان خاطرنشان کرد : به عنوان شرکت شهرکهای استان ، وظیفه خود را در فراهم کردن بستر برای سرمایه گذاری  در شهرکها انجام داده و پس ازآن فرمانداران و مسئولین شهرستانها در جذب اعتبار و جذب سرمایه گذار باید اقدام کنند.

وی رفع بحران بیکاری را در گرو تولید و حمایت از آن برشمرد و تأکید کرد: اقتصاد کشور امروز به واسطه توسعه شهرکهای صنعتی شکوفا خواهد شد.

کد خبر 2237847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha