۱۳ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۲۳

میدانی:

اعتبارات بخش آبفار 3.5 برابر می شود/ آبگیری سد گلورد در سال آینده

اعتبارات بخش آبفار 3.5 برابر می شود/ آبگیری سد گلورد در سال آینده

ساری - خبرگزاری مهر: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: اعتبارات بخش آب روستایی کشور به 3.5 برابر در سال 93 افزایش می یابد و به 700 میلیارد تومان خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم میدانی ظهر سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات بخش آب مازندران، اعتبارات کنونی بخش آب روستایی کشور را دو هزار میلیارد ریال اعلام و اظهار امیدواری کرد که این میزان در سال آینده افزایش می یابد.

وی با اشاره به طرح های در دست اجرا در مازندران شامل هراز و گلورد گفت: سد گلورد سال آینده آبگیری می شود و برای بهره مندی سد هراز از اعتبارات فاینانس نیز برنامه ریزی و تلاش می شود.

استاندار مازندران نیز بر لزوم آبگیری سد گلورد در سال آینده تاکید کرد و گفت: با افتتاح  آبگیری این سد بخشی از مشکلات و نیازهای آبی مزارع شرق استان برطرف می شود.

ربیع فلاح جلودار با اشاره به وضعیت و سیمای آب استان با بیان اینکه تاسیسات کنونی پاسخگوی نیز کشاورزی و جمعیت و گردشگریان استان نیست، خواهان پیگیری مسئولان امر شد.

وی تکمیل سد البرز را از دیگر واسته ها مطرح کرد و با اشاره به همکاری نکردن بانک جهانی افزود: منابع دیگری برای ساخت شبکه البرز جایگزین بانک جهانی شود.

استاندار مازندران، از استان به عنوان یکی از استانهای سیلخیز یاد کرد و گفت: خسارت وارده این حادثه در سال حدود سه هزار میلیارد ریال برآور شده است که باید ردیف اعتباری مستقل در این زمینه درنظر گرفته شود.

استاندار مازندران، کانال انتقال آب چالوس و سد هراز را از دیگر طرح های مهم آبرسانی استان مطرح کرد و گفت: انتظار می رود برای این طرح ها اعتبارات فاینانس نیز در نظر گرفته شود.
 

کد خبر 2249156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha