۲۸ فروردین ۱۳۹۳، ۹:۴۸

حجت الاسلام صفی یاری اعلام کرد:

تدوین برنامه های کاری تبلیغات اسلامی کردستان در سال 93/ دست اندازهای اداری مهمترین مشکل در استان است

تدوین برنامه های کاری تبلیغات اسلامی کردستان در سال 93/ دست اندازهای اداری مهمترین مشکل در استان است

سنندج – خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان از تدوین برنامه های کاری این اداره کل در سال جاری بر اساس ویژگی های این استان خبر داد و گفت: سیاست اصلی تبلیغات اسلامی در کردستان برای تدوین برنامه های فرهنگی و دینی خود توجه به ویژگی های منطقه را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلا مسعود صفی یاری شامگاه چهارشنبه در جریان دیدار اعضای شورای مدیران تبلیغات اسلامی استان با استاندار کردستان بیان کرد: با توجه به ویژگی های استان و همچنین بر اساس شاخص های اعلام شده از سوی مردم برنامه های کاری تبلیغات اسلامی کردستان تدوین و در مرحله نهایی شدن است.

وی با بیان اینکه، بر اساس سیاست های سازمان تبلیغات اسلامی کشور برنامه های کاری ادارات و دفاتر بر اساس شرایط استانی و منطقه ای تدوین می شود، افزود: در همین راستا تلاش می شود که برنامه های فرهنگی و دینی تدوین شده در اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان بر اساس شرایط و وضعیت این منطقه تدوین و اجرایی شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: در سال 92 و با هدف شناسایی وضعیت فرهنگی و دینی استان کردستان نشست های مختلفی با افراد نخبه و برگزیده برگزار شده است و در همین راستا بخش زیادی از برنامه ها و اقدامات تبلیغات اسلامی استان در راستای کمک به جبران این نیازها و انتظارات مطرح شده تدوین می شود.

وی با اشاره به مهمترین برنامه ها و شاخص های تدوین شده در اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد: برای سال جاری و در مجموع شاخص های اصلی اجرای هشت فعالیت و برنامه در حوزه قرآن به صورت مستمر، 18 برنامه مقطعی، سه برنامه و فعالیت تخصصی و هشت برنامه و فعالیت حمایتی در این بخش در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام صفی یاری افزود: در حوزه ساماندهی مبلغین 18 فعالیت، حمایت از اطلاع رسانی دینی دو فعالیت، تولید محصولات فرهنگی هفت عنوان، تشکل های دینی و مذهبی و حمایت از برنامه های آنها 11 فعالیت، حمایت و کمک به اقشار تاثیرگذار جامعه پنج فعالیت، ارائه آموزش های تخصصی 24 فعالیت و حمایت از خانواده با نگاه دینی و اسلامی 14 فعالیت برای سال جاری طراحی و تدوین شده است.

وی گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت 10 فعالیت، مراسم های دینی و مناسبت های ملی و مذهبی نیز چهار فعالیت کلی تدوین شده است که البته ذکر این نکته نیز ضروری است که تمامی این برنامه ها و به صورت شاخص های کلی است و زیرمجموعه های نیز در هر بخش دارند.

مدیر کل تبلغات اسلامی استان کردستان با اشاره به سخت بودن کار فرهنگی به دو دلیل اصلی و عمده عنوان کرد: یکی از مشکلات کارهای فرهنگی در کردستان محدودیت در اعتبارات این حوزه است که متاسفانه علیرغم تمامی پیگیری های صورت گرفته در این بخش همچنان با محدودیت اعتباری مواجه هستیم.

وی یکی دیگر از مشکلات اصلی فعالیت و کار اجرایی در کردستان را دست اندازی اداری و مدیریتی عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه در استان کردستان شماری از مدیران ادارات و سازمان های دولتی به جای همکاری و تعامل به دنبال ایجاد دست انداز هستند و این مشکل روند فعالیت ها را با چالش های مختلفی مواجه کرده است.

حجت الاسلام صفی یاری بیان کرد: یکی از نیازهای اصلی در کردستان برای فعالیت و کار فرهنگی همگرائی و تعامل بین دستگاهی است که این مهم به هیچ عنوان مورد توجه قرار نمی گیرد و این وضعیت به نفع استان کردستان نبوده و نیست.

وی در ادامه سخنان خود به فعالیت های صورت گرفته در راستای ایجاد زیرساخت های لازم برای تقویت فعالیت های دینی و فرهنگی از سوی تبلیغات اسلامی استان کردستان اشاره کرد و گفت: به برکت سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان اعتبارات خوبی در اختیار تبلیغات اسلامی این استان قرار گرفت و ما با استفاده از این اعتبارات کارهای خوبی را برای ایجاد زیرساخت ها به ویژه ایجاد مراکز فرهنگی انجام دادیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: خوشبختانه از سال 88 تاکنون قدم های خوبی برای ایجاد مجتمع های فرهنگی نور در سراسر استان کردستان صورت گرفت و ما طی دو سال اخیر بخش زیادی از این مجتمع ها را احداث و افتتاح کردیم و برای سال جاری نیز چندین پروژه به مرحله افتتاح می رسند.

وی به پروژه های افتتاحی سال جاری از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: مجتمع های نور بیجار، سقز، مریوان و سروآباد در شش ماهه اول سال جاری آماده افتتاح و بهره برداری می شوند که این مهم در سایه تلاش همه همکاران عزیز در استان و شهرستان ها به دست آمده است.

حجت الاسلام صفی یاری ادامه داد: افتتاح دبیرستان پسرانه صدرا بیجار، دبیرستان های پسرانه و دخترانه صدرا قروه نیز در سال جاری احداث و مورد بهره برداری قرار می گیرند که البته اقدامات دیگری نیز همچون احداث خانه های عالم در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به شعار جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد و فرهنگ بیان کرد: تبلیغات اسلامی استان کردستان همزمان با سایر ادارات و سازمان های دولتی در راستای عملیاتی کردن شعار سال اقدامات مختلفی را در دستور کار قرار داده و به همین دلیل لازم است که شاهد تحول در برنامه های این استان باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان یادآور شد: عملیاتی کردن شعار سال از سوی مردم و مسئولان یک نیاز لازم و ضروری است ولی رسالت ادارات و سازمان های دولتی متولی عرصه فرهنگ بسیار سنگین است و اداره کل تبلیغات اسلامی استان نیز به نوبه خود آمادگی دارد تا ضمن بسیج تمامی امکانات و ظرفیت های خود در راستای مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ اقدامات خوبی را اجرایی کند.

در ادامه این دیدار استاندار کردستان نیز طی سخنانی ضمن تقدیر از فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی این استان به بیان نکاتی در خصوص تقویت و توسعه فعالیت های فرهنگی و دینی پرداخت و گفت: باید اعتبارات حوزه فرهنگی در استان کردستان افزایش یابد هر چند که ذکر این نکته نیز ضروری است که ما با محدودیت های اعتباری مواجه هستیم.

کد خبر 2272463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha