۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۴۳

استاندار:

روابط عمومی‌ها خاستگاه نیازهای مردمی هستند/ ضرورت رعایت اخلاق در رسانه‌ها

روابط عمومی‌ها خاستگاه نیازهای مردمی هستند/ ضرورت رعایت اخلاق در رسانه‌ها

زاهدان- خبرگزاری مهر: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: روابط عمومی‌ها خاستگاه نیاز های مردم هستند و هر خواسته، انتقاد و یا مقاومتی حکایت از دانایی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اوسط هاشمی صبح یکشنبه در شورای هماهنگی روابط عمومی‌های سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امروز در عصری زندگی می‌ کنیم که دامنه ارتباطات بسیار وسیع و دامنه آن بر مدار دانش و اطلاعات نهاده شده‌است.

وی در جمع مدیران روابط عمومی‌های سراسر استان ابراز داشت: روابط عمومی‌ها باید در مسیر اغناء و پاسخ به نیاز های جامعه گام برداشته و به جای انسداد اطلاعات در راستای ارتقای ارتباطات فعالیت کنند.

هاشمی با اشاره به ارتقای شاخص‌های سواد در استان و همچنین وجود تعداد 110 هزار دانشجو در مراکز عالی استان تاکید کرد: از این رو روابط عمومی‌ها با توجه به تنوع و تکثر خواسته‌ها وظیفه‌ای سنگین تر و خطیر برعهده دارند.

وی انتقاد با زبان احترام و سازنده را بسیار مقبول دانست و افزود: اصلاح رفتار بدون رعایت اخلاق و کرامت امکان‌پذیر نیست.

استاندار با اشاره به این نکته که نباید به روابط عمومی‌ها به صورت بخشی نگریست ادامه داد: روابط عمومی خواستگاه مردمان هستند و لذا نگاه بخشی در آن جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه روابط عمومی مدیری برای مدیریت سازمان و مدیران است افزود: این مسیر باید توسط مدیران روابط عمومی هموار شود تا روزی بهترین مدیران ما مدیران روابط عمومی‌ها باشند.

وی در خصوص ارتباط روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها نیز افزود: کار را صرفا در جهت نقد نباید دید بلکه می‌بایست مردمان را سرمایه برنامه‌ها و اهداف خود قرار داد و حس مشارکت پذیری و مشارکت جویی را در آنها تقویت کرد.

وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها باید نقش دیده بان در ادارت دولتی و شناسایی نیازهای مردمی را ایفا کنند بیان داشت: مسئولان روابط عمومی‌ها باید در مسیر هم افزایی گام بردارند.

روش های سنتی جوابگو نیست

استاندار همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: روش‌های سنتی و تکیه بر ادبیات گذشته و قدیمی در ایجاد ارتباط با مردم و به ویژه نسل جدید پاسخگو نیست.

هاشمی بیان داشت: روابط عمومی‌ها باید ادبیات و نحوه اطلاع‌رسانی خود را بروز رسانی کرده و مطابق با ادبیات و نیاز های جامعه سخن بگوسند.

وی گفت: همانطور که ادبیات انقلاب نیز باید بروز رسانی شده تا برای نسل جوان قابل پذیرش شود سایر حوزه نیاز از این قضیه مستثنی نیستند.

وی از روابط عمومی‌ها خواست تا در راستای وسعت بخشیدن به منافع و ضروریات ملی شریک شده و خود را در قالب‌های بخشی محصور نکنند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام نارضایتی از برخی رقابت‌های رسانه‌ای افزود: رعایت حقوق یکدیگر و احترام به خواسته و حریم دیگران و سایه‌اندازی اخلاق بر رفتار کاری در رسانه ها ضرورت دارد.

کد خبر 2303006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha