۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۳۰

صفری خبر داد:

اجرای برنامه ویژه شب های قدر در 48 کانون فرهنگی و هنری مساجد اسدآباد

اجرای برنامه ویژه شب های قدر در 48 کانون فرهنگی و هنری مساجد اسدآباد

اسدآباد – خبرگزاری مهر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد گفت: 48 کانون فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان اسدآباد همزمان با شبهای قدر برنامه اجرا می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صفری ظهر چهارشنبه در بازدید از کانونهای مساجد این شهرستان در گفتگو با مهر اظهار داشت: شب قدر، شب تقرب و نزدیکی به خداست و شبی است که سرنوشت  انسان در این شب ها رقم می خورد و ارزش و فضیلت آن از هزار ماه برتر و بالاتر است.

وی اذعان داشت: ویژه برنامه شب های قدر در تمامی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد  شهر و روستا برگزار می شود که سخنرانی، قرائت دعای پر فیض جوشن کبیر، قرآن بر سر گرفتن، مراسم عزاداری برای امیرالمومنین (ع) از برنامه هایی است که در این کانونها برگزار می شود.

رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد یکی دیگر برنامه‌های این کانون‌ها را برپایی طرح قرآنی 1448 دانست و بیان داشت: روخوانی و روان‌خوانی قرآن، جلسات احکام تفسیر، طرح تلاوت نور، محفل انسی با قرآن و آموزش احکام از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان در این کانون‌ها است.

وی همچنین از برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت با آغاز فصل تابستان در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد و عنوان کرد: شهرستان اسدآباد با دارا بودن 48 کانون فرهنگی و هنری در مساجد و 28 کتابخانه مجهز در مساجد اوقات فراغت خوبی را نوجوانان و جوانان به وجود آورده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد گفت: این شهرستان در 96 کلاس برگزارشده برای اوقات فراغت جوانان اقدام به تشکیل کلاس‌های فرهنگی و هنری از قبیل آموزش قرآن،حفظ و روان‌خوانی، طرح تلاوت نور، احکام، خوشنویسی، نقاشی، تفسیر، ترتیل، عکاسی و نمایش،  برنامه‌های ورزشی شنا، اردو سیاحتی و زیارتی و فوتبال کرده است.

وی در مورد اعتبارات این کانون‌ها گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اعتبار سالانه خود را در سه مرحله ازطریق دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان دریافت می‌کنند.

صفری اظهار داشت: این کانون‌ها طبق برنامه‌های ارسالی این اداره مشغول به فعالیت هستند که در این طرح‌ها خواهران و برادران تحت پوشش کلاس‌های اوقات فراغت مساجد قرار می‌گیرند.

وی به تشکیل کلاس در آموزشگاه‌های آزاد هنری و انجمن‌های ادبی و هنری در سطح شهر اسدآباد اشاره کرد و اظهار داشت: در این کلاس‌ها  و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بیش از چهار هزار نفر هنرجو علاقه‌مند در رشته‌های مختلف هنری و فرهنگی و قرآنی مشغول یادگیری و گذراندن اوقات فراغت خود هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد افزود: این کلاس‌های آموزشی از ابتدای تیرماه شروع و تا پایان شهریورماه امسال ادامه دارد.

وی عنوان کرد: 85  نفر از مربیان رشته‌های علوم قرآنی، هنری و ادبی آموزش هنرجویان و علاقه‌مندان را به عهده‌دارند و سرکشی به این مراکز به‌ صورت مستمر توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد انجام می‌گیرد.

کد خبر 2333185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha