۵ مهر ۱۳۹۳، ۱۷:۴۶

گزارش خبرنگار مهر از اینچئون؛

نگاهی به اتفاقات روزهشتم بازی‌های آسیایی/ ششمی ایران و شاهکار یک زن

نگاهی به اتفاقات روزهشتم بازی‌های آسیایی/ ششمی ایران و شاهکار یک زن

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: ورزشکاران ایران در هشتمین روز بازی‌های آسیایی موفق به کسب یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز شدند. این مدال‌ها در شرایطی حاصل شد که انتظار می‌رفت کشتی آزاد هم بتواند ایران را صاحب مدال کند اما دو آزادکار ایران در عملکردی ضعیف و دور از انتظار حذف شدند تا شرایط کاروان کشورمان نسبت به روز قبل تغییری نکند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اینچئون، کاروان ورزشی ایران در هشتمین روز بازی‌های آسیایی موفق شد چهار مدال کسب کند. در روز ناکامی کشتی با حذف هر دو نماینده ایران، ورزشکاران کشورمان با کسب یک طلا، یک نقره و دو برنز، ایران را همچنان در رتبه ششم جدول بازی‌ها نگه داشتند. نتایج روز هشتم به این شرح است:

عبادی در کامپوند طلایی شد
تیم کامپوند زنان ایران در مصاف با هند با قبول شکست برابر این تیم از رسیدن به مدال برنز بازماند. تیم ملی مردان در رشته کامپوند با برد مقابل فیلیپین به مدال برنز بازب های آسیایی رسید. اسماعیل عبادی ملی پوش کامپوند ایران در مرحله ‌نهایی، با نتیجه ۱۴۵ بر ۱۴۱ بر نماینده هندوستان غلبه کرد و به مدال طلا رسید.

صعود قایقرانان به فینال بازی ها
احمدرضا طالبیان ملی‌پوش قایقرانی کشورمان امروز در کایاک تک نفره هزار متر موفق شد در میان ۸ شرکت کننده به عنوان سوم دست پیدا کند.

شاهو ناصری ملی‌پوش قایقرانی کشورمان امروز در کانوی تک نفره هزار متر، سوم شد و به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

علی‌آقا میرزایی و سعید فضلی‌ در بخش کایاک دو نفره هزار متر موفق شدند در مرحله مقدماتی عنوان اول را به دست آورند.

تیم کایاک دو نفره کشورمان در این مسابقه موفق شد با زمان ۳ دقیقه و ۲۵ ثانیه و ۶۳۱ اول شدند و به مرحله فینال راه پیدا کردند.

 احمدرضا طالبیان، حمیدرضا ترکی، فرزین اسدی و احمد بداقی در بخش کایاک چهار نفره  هزار متر در مرحله مقدماتی اول شدند و به فینال رسیدند.

تیم کایاک چهار نفره مردان کشورمان در این مسابقه زمان ۳ دقیقه و ۷ ثانیه و ۱۰۵ صدم ثانیه را ثبت کردند.

 علیرضا علی‌محمدی نماینده ۲۰۰ مترقایقرانی کشورمان موفق شد با ثبت زمان ۳۵.۳۳ به مقام سوم مرحله مقدماتی برسد و راهی فینال شود.

 عادل مجللی با ثبت زمان ۳۸.۱۷۳ به عنوان نخست مرحله مقدماتی رسید و راهی فینال ۲۰۰ متر کانوی تک‌نفره شد.

 مینا عبداللهی و هدیه کاظمی در بخش کایاک دو نفره ۵۰۰ متر بانوان موفق شدند با ثبت زمان یک دقیقه و ۴۹ ثانیه و ۷۲۳ صدم ثانیه سوم شوند و به فینال این ماده برسند.

 در کایاک ۲۰۰ متر تک‌نفره نیز آرزو حکیمی با ثبت زمان ۴۱.۵۶۶ سوم و راهی فینال شد.

 سعیدفضلی و علیرضاعلیمحمدی در کایاک دو نفره ۲۰۰متر مردان با ثبت زمان ۳۲.۴۵۴ پنجم شد و به گروه شانس مجدد رفت.

 احمد احمدی نیز در رقابت‌های قایقرانی بادبانی بازی‌های آسیایی در پایان مرحله دهم،نهم شد.

تیم تفنگ سه وضعیت 50 متر هفتم شد
در رقابت های تفنگ سه وضعیت 50 متر ساسان شهسواری دربین 44 تیرانداز با کسب ۱۱۴۶ امتیاز در رده بیست و سوم قرار گرفت و مهدی جعفری‌پویا نیز با همین میزان امتیاز بیست و چهارم شد. حسین باقری هم با ۱۱۳۶ امتیاز در رده سی و دوم قرار گرفت.

در بخش تیمی این رشته با حضور ساسان شهسواری، مهدی جعفری‌پویا و حسین باقری تیم ایران توانست با کسب ۳۴۲۸ امتیاز در بین ۱۲ تیم به عنوان هفتمی برسد. 

عسگری در دوچرخه سواری به برنز رسید
حسین عسگری در رشته تایم تریل انفرادی با ثبت زمان ۵۱ دقیقه و ۱۹ ثانیه و ۷۷ صدم ثانیه در میان ۲۱ شرکت کننده سوم شد و ششمین مدال برنز کاروان ایران در بازی‌های آسیایی را به خود اختصاص داد.

مغولستان هم تسلیم تیم ملی بسکتبال ایران شد
تیم ملی بسکتبال ایران در دومین دیدار خود در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بسکتبال بازی‌های آسیایی  اینچئون با نتیجه ۱۰۷ بر ۶۹ مغولستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها صعود کرد.

تیم ملی والیبال ایران به راحتی از سد مالدیو گذشت
تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود در بازی‌های آسیایی اینچئون با نتیجه ۳ بر صفر مالدیو را شکست داد. 

عملکرد ناامیدکننده آزادکاران و از دست رفتن دو مدال طلا
حسن رحیمی آزادکار وزن 57 کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران در دومین دیدار خود در بازیهای آسیایی اینچئون نتیجه را به حریفی از کره جنوبی واگذار کرد و پس از شکست این کشتی‌گیر به حریف قزاقستانی بخت حضور در شانس مجدد را پیدا نکرد و از بازی‌های آسیایی حذف شد.

 مصطفی حسین‌خانی که در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های کشتی آزاد هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی مقابل تاکافومی کوجیما از ژاپن شکست خورده بود با شکست کشتی‌گیر ژاپنی نتوانست به گروه شانس مجدد برود و حذف شد.

مدال نقره تاریخی لیلا رجبی در دوو میدانی
در گروه سوم دوی ۱۰۰ متر رضا قاسمی از کشورمان حضور داشت و موفق شد با زمان ۱۰ ثانیه و ۳۳صدم ثانیه سوم شود.

مرسم طوسی  در گروه دوم دوی صد متر زنان با ثبت زمان ۱۱ ثانیه و ۷۰ صدم ثانیه سوم شد و به فینال دوی سرعت راه یافت.

در دوی ۱۰۰ متر مردان و در گروه ۴ پیگیری شد که حسن تفتیان نماینده کشورمان زمان ۱۰ ثانیه و ۴۱ صدم ثانیه سوم شد.

فینال مسابقات پرتاب چکش بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ برگزار شد و در آن کاوه موسوی با ۳ خطا از دور مسابقات حذف شد.

مسابقات پرتاب چکش بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون در استادیوم اینچئون پیگیری شد و در آن رضا مقدم با ارتکاب ۳ خطا از دور مسابقات حذف شد.

لیلا رجبی، پرتابگر چکش تیم ایران در فینال بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون با رکورد ۱۷/۸۰ متر مقام دوم و مدال نقره بازی ها رسید.

قاسمی پور بوکسور عربستانی را برد
امین‌ قاسمی‌پور در اولین مبارزه‌اش در ۶۹کیلوگرم موفق شد "احمد فقیهی‌ سالم" از عربستان را شکست دهد و گام به مرحله یک چهارم نهایی بگذارد.

مدال آوران ایران در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی:

مدال طلا:
نجمه خدمتی (تیراندازی)، محسن محمدسیفی (ووشو)، محسن شادی (روئینگ - قایقرانی)، محمد دانشور (کایرین - دوچرخه سواری)، بهداد سلیمی (وزنه‌برداری)، اسماعیل عبادی (تیراندازی با کمان)

مدال نقره:
نرجس امام قلی نژاد(تیراندازی)، الهه منصوریان(ووشو)، تیم تیراندازی تفنگ بادی 10 متر بانوان، حمیدرضا لادور (ووشو)، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر و کیانوش رستمی (وزنه‌برداری)، لیلا رجبی (پرتاب وزنه)

مدال برنز:
سجاد عباسی (ووشو)، تیم روئینگ چهار نفره بانوان، سولماز عباسی (روئینگ - قایقرانی)، تیم روئینگ دو نقره مردان و تیم کامپوند مردان، حسین عسکری(دوچرخه سواری)

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

کد خبر 2378766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha