۳۱ شهریور ۱۳۸۹، ۱۲:۰۳

رضانیا به مهر خبر داد:

عملیات تکمیل فرودگاه آباده در سال 90 آغاز می شود

عملیات تکمیل فرودگاه آباده در سال 90 آغاز می شود

شیراز - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان آباده از آغاز تکمیل و تجهیز فرودگاه این شهرستان در سال 90 خبر داد.

محمد مهدی رضانیا در گفتگو با خبرنگار مهر در شیراز با اشاره به وضعیت عملیاتی شدن مصوبات هئیت دولت در این شهرستان گفت: بیش از 80 درصد از مصوبات سفرهای هیئت دولت در این شهرستان اجرایی شده است و مابقی نیز از جمله فرودگاه آباده در حال مطالعه است. 

وی ادامه داد: باند و آسفالت اولیه فرودگاه با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان انجام شده و مطالعات مربوط به فنس کشی و طراحی برج مراقبت نیز تا پایان امسال به اتمام می رسد.

فرماندار آباده در خصوص عدم استقبال سرمایه گذاران از تولید اتیلن یادآور شد: یکی دیگر از مصوبات سفر اول هیئت دولت به فارس تولید اتیلن توسط بخش خصوصی بوده که تا به امروز چند سرمایه گذار مطالعات کلی طرح را انجام دادند ولی به دلیل اجرایی نشدن خط اتیلین مرکزی نسبت به ادامه کار تمایلی نشان ندادند.

رضا نیا با اشاره به اتمام مطالعات فاز یک سد مارگون نیز گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته آب شرب و صنعتی آباده باید از سد مارگون تامین شود که تا به امروز مطالعات اولیه آن به اتمام رسیده و مطالعات فاز دو نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ایجاد دانشگاه دولتی نیز یکی دیگر از مصوبات در آباده است افزود: راه اندازی دانشگاه دولتی با اعتبار یک میلیارد تومان از وزارت علوم و یک میلیارد تومان از وزارت نفت دنبال می شود و مطالعات اولیه نیز صورت گرفته که در نوبت کمسیون ماده 32 قرار دارد ولی وزارت نفت پرداخت تعهدات خود را منوط به پرداخت یک میلیارد تومان وزارت علوم کرده است.

فرماندار آباده تصریح کرد: یکسری از مصوبات در استان به صورت کلی ارائه شده که از جمله آنها ایجاد 20 تقاطع غیر همسطح در فارس است که در مقابل شهرک صنعتی شهرستان آباده این نیاز احساس می شد ولی اداره راه و ترابری فارس ساخت تقاطع غیر هم سطح را مصوب شهرستان آباده ندانست.

شهرستان آباده در شمال فارس قرار دارد.

کد خبر 1156098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha