۱۹ آذر ۱۳۹۲، ۹:۵۳

قصه راهبی که در جستجوی سرزمین موعود بود

قصه راهبی که در جستجوی سرزمین موعود بود

«جزیره‌های دورافتاده» به روشی جذاب، ما را با علم جغرافیا آشنا می‌کند. این کتاب برای همه نوجوانانی است که از نشستن سر کلاس جغرافی جانشان به لب رسیده است. در این کتاب با ماجرای راهبی آشنا می‌شویم که در جستجوی سرزمین موعود راهی جزیره‌ای در غرب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، «جزیره‌های دورافتاده» از مجموعه «طبیعت ترسناک» به روشی جذاب، ما را با علم جغرافیا آشنا می‌کند. این کتاب برای همه نوجوانانی است که از نشستن سر کلاس جغرافی جانشان به لب رسیده و درس جغرافی از تماشای یک تلویزیون خاموش هم برایشان ملال‌آورتر است.

در مقدمه «جزیره‌های دورافتاده» آمده است: «در این کتاب با جغرافیایی روبرو خواهید شد که به عمرتان ندیده‌اید. جغرافیایی بسیار جالب و هیجان‌انگیز. اما قبل از آن‌که سفرتان را برای یافتن جزیره رویاهایتان آغاز کنید، یک کلمه هم هشدار بهتان بدهم. شاید در نگاه اول و با این تصور که دیگر کسی نیست که دائم سرتان نق بزند، اتاقتان را مرتب کنید یا خواهر کوچولویتان که سی‌دی‌هایتان را کش برود، زندگی کردن در جزیره‌های دوردست خیلی جالب و هیجان‌انگیز به نظرتان برسد، اما تک و تنها رها شدن در وسط ناکجاآباد، می‌تواند دلتان را بزند.»

اما واقعیت ماجرا این‌که با وجود کلماتی که ظاهر دهان پرکنی دارند و اصطلاحاتی که زبان آدم را بند می‌آورند، بعضی از مطالب جغرافیا به شکل حیرت‌انگیزی باحال و هیجان‌انگیز هستند. می‌خواهید باور کنید، می‌خواهید نکنید.

در کتاب  «جزیره‌های دورافتاده» به نوجوانان آموزش داده می‌شود چگونه جزیره بسازند. کافی است یکی دو تا کامیون خاک یا ماسه و خاک ماسه بیاورید و یک راست وسط باغچه‌تان بریزید. دو تا درخت نخل هم وسط آن بکارید و بعد یک گودال دورتادور جزیره‌تان بکنید... حالا شلنگ آب را بردارید و چاله‌ای را که کنده‌اید پر از آب کنید تا دریای دور جزیره‌تان هم درست شود... حالا شما مالک مغرور یک جزیره بیابانی شخصی هستید.

با خواندن کتاب «جزیره‌های دورافتاده» می‌توانید به تماشای یک جزیره نوی نو بروید که تازه همین الان از زیر آب سر بیرون آورده است یا از دیدن جزیره آتشین مزاجی که از کله‌اش دود بلند می‌شود، نفس‌تان بند بیاید.

این کتاب به جزیره‌گردی بعضی آدم‌ها اشاره کرده. از آن جمله می‌توان به راهبی به نام سنت برنادن اشاره کرد که قرن ششم میلادی از ایرلند، راهی سفری پرماجرا شد. او می‌خواست «سرزمین موعود قدیسین» را پیدا کند که آن‌طور که در افسانه‌ها آمده بود جزیره‌ای باصفا در غرب بود. اشکال کار اینجا بود  که هیچ‌کس دقیقا از جای این جزیره خبر نداشت.

اگر می‌خواهید جزیره‌گردی کنید و بدانید چه برسر سنت برنادن افتاد؛ به سرزمین موعود رسید یا نه «جزیره‌های دورافتاده»، نوشته آنیتا گانری با ترجمه محمود مزینانی را بخوانید. این کتاب در 3000 نسخه و به قیمت 6500 تومان از سوی نشر پیدایش منتشر شده است.

کد خبر 2191985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha