۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۵۱

عباسی:

جای خالی فناوریهای زیست محیطی در استان صنعتی مرکزی/ صنعت استان مرکزی قدیمی و کهنه است

جای خالی فناوریهای زیست محیطی در استان صنعتی مرکزی/ صنعت استان مرکزی قدیمی و کهنه است

اراک – خبرگزاری مهر: رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی با بیان اینکه جای فناوریهای نوین در استان صنعتی مرکزی خالی است گفت: توسعه پایدار تنها در سایه توجه به مسائل زیست محیطی محقق می شود و نمی توان با این صنعت کهنه، قدیمی و آلوده کننده محیط زیست انتظار محیط زیستی سبز و پاک داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس جعفری ظهر روز پنج شنبه با بیان این مطلب در همایش ملی زیست بوم پایدار و توسعه در اراک افزود: باید با استفاده از فناوریهای نوین بستر محیط زیست سالم را در استان صنعتی مرکزی فراهم کنیم.

صنعت استان مرکزی قدیمی و کهنه است

وی با اشاره به وجود صنایع فرسوده و کهنه در استان مرکزی افزود: امروز به واسطه تحریم ها صنعت استان مرکزی صنعتی قدیمی و کهنه است که بازسازی این ماشین آلات نقش مهمی در کاهش آلایندگی های زیست محیطی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی با تاکید بر ضرورت تخصیص اعتبارات و تسهیلات در بخش نوسازی و بازسازی ماشین آلات صنعتی گفت: مسولان باید زمینه تخصیص این اعتبارات را برای بهره مندی صاحبان صنایع فراهم کنند تا ضمن رفع آلایندگی های زیست محیطی زمینه حضور پر قدرت صنایع استان در عرصه بین المللی فراهم شود.

جعفری ادامه داد: تخصیص بسته های تشویقی برای صنایع جهت نوسازی ماشین الات در راستای کاهش آلودگی هوای اراک ضروریست.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به توسعه پایدار گفت: بخش خصوصی، دولتی، تشکل ها، پزشکان، مهندسین همه باید با اتحاد و وحدت خد زمینه تحقق توسعه پایدار استان مرکزی را فراهم کنند.

استان مرکزی به رغم برخورداری از توانایی، نتوانسته جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا کند

رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی در ادامه با اشاره به موقعیت صنعتی استان مرکزی افوزد: استان مرکزی با در برداشتن بیش از سه هزار صنعت در خود توانسته عنوان چهارمین قطب صنعتی کشور را از آن خود کند این د رحالیست که بع رغم برخورداری از این توانایی نتوانسته جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا کند.

وی ادامه داد: استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی کشور از تنوع صنعتی بسیار برخوردار است این در حالیست که عدم برنامه ریزی در بخش محیط زیست باعث شده تا این صنعت امروز چالشهای بسیاری را در استان ایجاد کند.

جعفری با تاکید بر ضرورت ایجاد تعادل میان بخش صنعت و محیط زیست گفت: توسعه متوازن و پایدار بدون توجه به محیط زیست و بسترهای لازم در این بخش امکانپذیر نیست.

رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی تاکید کرد: همه ما در پارلمان بخش خصوصی معتقدیم هیچ فاصله ای میان بازرگانی و محیط زیست نیست بلکه این دو بخش همواره با تاثیر پذیری از یکدیگر زمینه توسعه پایدار را موجب می شوند.

کد خبر 2287654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha