۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۳۰

به روایت مژگان شیخی؛

10 قصه از امام رضا(ع) برای بچه‌ها منتشر شد

10 قصه از امام رضا(ع) برای بچه‌ها منتشر شد

مژگان شیخی در«10 قصه از امام رضا(ع)» به روایت شیوه زندگی و رفتار و گفتار آن بزرگوار برای بچه‌ها پرداخته است.

به گزارش خبرنگار مهر، نوشتن درباره پیامبر(ص) و امامان همچنین رویدادهای دینی چون مبعث و عاشورا کار چندان ساده‌ای نیست. چون هم باید به اصل تاریخ وفادار بود هم داستانی خواندنی و جذاب برای بچه‎‌ها نوشت.  بعضی نویسندگان معتقدند باید به حواشی نپردازیم و اصل تاریخ را روایت کنیم. برخی دیگر نیز بر این باورند که توجه به جزئیات و شخصیت‌های فرعی، داستان را خواندنی‌تر می‌کند. اما آنچه مشترک است اینکه نباید از بزرگان دین شخصیت‌های دست‌نیافتنی ساخت.

مژگان شیخی در«10 قصه از امام رضا(ع)»، چنین کرده است. او در اصل داستان دست نبرده اما با اوردن شخصیت‌ها و ماجراها فرعی، قصه‌ای خواندنی برای بچه‌ها نوشته است. بچه‌هایی که دوست دارند و باید که  با زندگی شخصیت‌های دینی آشنا شوند اما از سوی دیگر دلشان می‌خواهد داستانی جذاب بخوانند.

«سیب‌های گاز زده، یک درس تازه، غریبه‌ی آشنا، گنجشک چه می‌گفت، قرض عبدالله، صیاد و آهو، درخت بادام، نماز باران، پیراهن یادگاری و مسفران مدینه» 10 قصه‌ از زندگی و رفتار و گفتار امام رضا(ع) است که بچه‌ها را با شیوه زندگی ایشان آشنا می‌کند.

 

شیخی در این داستان‌ها، به بچه‌ها می‌گوید چرا امام رضا(ع) را ضامن آهو می‌دانند. این 10 قصه در 10 جلد جداگانه نیز منتشر شده و تصویرگری آن را سیدحسام‌الدین طباطبایی برعهده داشته اشت.
«10 قصه از امام رضا(ع)» به روایت مژگان شیخی از سوی انتشارات قدیانی برای گروه سنی«ب» و«ج» در 1100 نسخه و به قیمت 17500 تومان منتشر شده است.


 

کد خبر 2316005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha