۱۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۷

حجت الاسلام سهرابی:

دوره های تفسیر قرآن در 19 امامزاده خراسان شمالی برگزار می شود

دوره های تفسیر قرآن در 19 امامزاده خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي گفت: همزمان با ماه مبارك رمضان دوره هاي تفسير قرآن كريم در 19 امامزاده شاخص اين استان برگزار می شود.

حجت الاسلام سيف الله سهرابي در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این که از ابتدای ماه مبارک رمضان همه روزه برنامه جزء خوانی قرآن کریم در هفت امامزاده شاخص خراسان شمالی برگزار می شود، اظهار داشت: مهم ترین برنامه جزء خوانی قرآن کریم هر روز از ساعت 18 و 30 دقيقه تا افطار در محل حرم مطهر حضرت سيدعباس بن موسي بن جعفر(ع)، برادر گرامي امام رضا(ع) و با پخش زنده از سيماي مركز خراسان شمالي شبكه اترك برگزار می شود.

به گفته وی همچنین این مراسم در حرم مطهر امامزاده هاي حمزه رضا(ع) در شیروان، سیدجعفر(ع) سیاهدشت و محمد(ع) روستای چوکانلو در شهرستان فاروج، امامزاده سیدجعفر(ع) در اسفراین و فخرالدین(ع) ایور و زین العابدین(ع) سنخواست در شهرستان هاي گرمه و جاجرم نیز هر روز برگزار می شود.

حجت الاسلام سهرابی افزود: برنامه جزء خوانی قرآن کریم با حضور قاريان برجسته قرآن كريم و مردم روزه دار در محل امامزاده های شاخص خراسان شمالی تا پیش از افطار برگزار می شود و پس از آن سفره افطار برپا شده و روزه داران افطار می کنند.

وی اظهار داشت: علاوه بر برنامه های جزء خوانی قرآن کریم، همزمان با ماه مبارك رمضان دوره هاي تفسير قرآن كريم نیز در 19 امامزاده شاخص خراسان شمالی با حضور 60 روحانی اعزامی از حوزه علمیه قم برگزار می شود.

به گفته حجت الاسلام سهرابی از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در راستای ترویج برنامه های قرآنی برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته مصری است.

وی اضافه کرد: این محافل انس با قرآن از هجدهم تا بيست و دوم ماه رمضان امسال به مدت پنج شب در 18 محل از شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی با حضور محمد قطب الطویل، قاری برجسته مصری برگزار می شود.
 

کد خبر 2328123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha