۱۳ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۰۸

حجت الاسلام سهرابی:

3600 قرآن آموز خراسان شمالی در طرح ملي تربيت حافظان قرآن نام نویسی کردند

3600 قرآن آموز خراسان شمالی در طرح ملي تربيت حافظان قرآن نام نویسی کردند

بجنورد - خبرگزاری مهر: مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي از ثبت نام بیش از سه هزار و 600 قرآن آموز این استان در طرح ملي تربيت حافظان قرآن كريم سازمان اوقاف خبر داد و گفت: با ثبت نام این تعداد سهميه خراسان شمالي در طرح مزبور تكميل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سيف الله سهرابي صبح دوشنبه در بازدید از دوره های طرح تریبت حافظان قرآن کریم که در جوار امامزاده ها و بقاع متبرك شاخص خراسان شمالی برگزار می شود، اظهار داشت: سهمیه امسال خراسان شمالی برای تربیت حافظ در این طرح سه هزار و 600 نفر بود که در حال حاضر سه هزار و 637 نفر در  آن شرکت کرده اند.

وی با اشاره به این که بر این اساس سهمیه استان در طرح مزبور به طور 100 درصد تکمیل شده است، افزود: در کمتر از دو ماه از آغاز ثبت نام سهمیه طرح تربیت حافظان قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در خراسان شمالی تکمیل شد.

به گفته حجت الاسلام سهرابی کلاس های این طرح نیز از ابتدای خرداد ماه امسال در جوار امامزاده ها و بقاع متبرك شهرستان هاي مختلف اين استان آغاز شده است.

وی اضافه کرد: از کل سه هزار و 637 نفر قرآن آموز شرکت کننده در طرح تربیت حافظان قرآن کریم خراسان شمالی 964 نفر در شهرستان بجنورد ، 750 نفر در شیروان، 750 نفر در اسفراین، 385 نفر در مانه و سملقان، 385 نفر در فاروج و در دو شهرستان گرمه و جاجرم نیز 385 نفر با نام نویسی در این طرح، در دوره های آن حضور دارند.

این مسؤول یادآور شد: سهمیه خراسان شمالی در این طرح برای سال جاری به طور کامل تکمیل شده و به همین دلیل نیز دیگر ثبت نام از متقاضیان جدید انجام نخواهد شد.

به گفته وی آزمون پاياني طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در خراسان شمالی در 10 رشته حفظ جزء 30، جزء 30 و یک، جزء 30و یک و دو، جزء یک تا پنج، جزء یک تا 10، جزء یک تا 15، جزء یک تا 20، حفظ کل، حفظ 150موضوع و 300 موضوع در دو مرحله در ماه هاي مهر و اسفند به صورت شفاهي و كتبي برگزار می شود.

حجت الاسلام سهرابی اظهار کرد: در پایان این دو آزمون به قرآن آموزانی که از 100 امتیاز، امتیازی بالاتر از 70 گرفته باشند؛ مدرک رسمی و معتبر از سوی سازمان اوقاف و امور خيريه كشور اعطا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به این که در این طرح چهار ساله سهمیه خراسان شمالی تربیت پنج هزار و 400 نفر حافظ قرآن کریم در نظر گرفته شده است، یادآور شد: در دو مرحله قبلی این طرح که طی سال های 91 و 92 در خراسان شمالی برگزار شد، به ترتیب دو هزار و 500 نفر و سه هزار و 119 نفر قرآن آموز استان در آن شرکت داشتند.

گفتنی است، طرح تریبت حافظان قرآن کریم در سازمان اوقاف و امور خیریه از سه سال پیش در راستای اجراي فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرک به قطبهاي فرهنگی آغاز شد و بر اساس برنامه مي بايست سازمان اوقاف کشور در اين طرح با محوریت ادارات اوقاف و امور خیریه استان های مختلف 10 میلیون حافظ قرآن را در سراسر کشور تربیت کند.

سازمان اوقاف و امور خیریه براي تحقق اين هدف در گام نخست برنامه اي چهار ساله تدوين کرد و قرار است در طول این چهار سال یک میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت شود.

 

کد خبر 2342622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha