۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۳:۲۶

امیر قلعه‌نویی مطرح کرد؛

دربی 48 ساعت عقب بی‌افتد/ قراردادهای تلویزیونی‌ها شفاف شود

دربی 48 ساعت عقب بی‌افتد/ قراردادهای تلویزیونی‌ها شفاف شود

سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اردوی تیم ملی باعث می‌شود تا قبل از دربی کار تاکتیکی در تمرینات انجام نگیرد، تاکید کرد: ما از سازمان لیگ درخواست رسمی می‌کنیم دربی را 48 ساعت عقب بیاندزاند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار این تیم برابر پارسه که ظهر امروز در سازمان لیگ برتر گزار شد، بیان کرد: ما جام حذفی را خیلی جدی گرفته‌ایم و به تیم پارسه احترام می‌گذاریم. این تیم قهرمان سال گذشته را حذف کرد. قبل از بحث فنی درباره پارسه باید از بحث آموزشی این تیم باید بگویم که تلاش می‌کند خلا موجود را برطرف کند.

وی ادامه داد: ما دو بازی این تیم را دیده‌ایم و یک بازی از آنها در لیگ را آنالیز کرده‌ایم که در نهایت باید بگویم با تیم خیلی خوبی بازی داریم و کار آسانی برابر پارسه نخواهیم داشت.

سرمربی تیم استقلال درباره این که دربی سه روز بعد از بازی تیم ملی برگزار می‌شود، عنوان کرد: ما الآن به پارسه فکر می‌کنیم. در خط دفاعی ما سه بازیکن کلیدی مصدوم هستند و از این بابت اذیت می‌شویم. در خصوص دربی یک نامه به سازمان لیگ می‌زنیم تا دربی را به خاطر بازی تیم ملی 48 ساعت جابجا کنند. وقتی بازیکنان تیم ملی دو هفته نباشند چطور می‌توانیم که کار تاکتیکی در تمرین انجام دهیم. ما از مدیریت باشگاه خواهیم خواست که این موضوع را پیگیری کنند.

وی درباره مصدومان این تیم توضیح داد: مشکل اصلی ما در شرایط کنونی مدافعان تیم هست که باید در نیم فصل به فکر آن باشیم. مگویان و عمران‌زاده به بازی فردا نمی‌رسند و امکان دارد به بازی با تراکتور برسند. باید ببینیم که کادر پزشکی در این باره چه گزارشی خواهند داد.

قلعه‌نویی درباره عدم پخش تلویزیونی مسابقات گفت: من اعتقاد دارم که در عصر ارتباطات قرار داریم. اگر یک پزشک متخصص یک ماه دور باشد از بقیه عقب می‌ماند. ما باید قانونمند باشیم. متاسفانه همه رشته‌ها دنبال این هستند که فوتبال را بزنند و قبل از اینکه درباره رشته خودشان حرف بزنند دنبال این هستند که فوتبال را بزنند. روز جمعه یکی از دوستان در رادیو ورزش از 10 دقیقه وقتی که برای صحبت درباره رشته خودش داشت 9 دقیقه را به زدن فوتبال پرداخت!

وی افزود: حالا که می‌گویند حق فوتبال را بدهید به آنها بر می‌خورند. آنها می‌گویند قرارداد قلعه‌نویی را شفاف کنید ما که شفاف‌سازی کردیم پس درآمدهای این برنامه را شفاف کنید. در تمام دنیا، در همین ترکیه باشگاه‌ها کانال خصوصی دارند و 80 درصد درآمد فوتبال از تلویزیون است. اینجا که به باشگاه‌ها کانال خصوصی نمی‌دهند و حق فوتبال را هم پرداخت نمی‌کنند اما خودشان در قبال فوتبال به همه چیز رسیده‌اند.

سرمربی تیم استقلال در این باره ادامه دا: من شنیده‌ام که 25 میلیارد یا 250 میلیارد تومان درآمد آگهی تلویزیونی در قبال برخی برنامه‌های فوتبالی است. حرف من این است که چطور درباره سربازها شفاف‌سازی شده است پس درباره برنامه 90 هم شفاف‌سازی کنند. چطور درباره دایی و قلعه‌نویی فشار آورده‌اند شفاف‌سازی شود ولی درباره خودشان این کار را نکرده‌اند. تلویزیون حق فوتبال را  پرداخت نمی‌کند.

وی مدعی شد: هر کس در این یک سال از راه رسیده فوتبال را زده است. فوتبال سرویس خوبی به جامعه داده است. به نظرم دکتر روحانی رئیس جمهور محترم باید ورود کند چرا که دولت تدبیر و اعتدال قانونمند است و باید حق فوتبال را بگیرد. این درست که صدا و سیما زیر نظر دولت نیست ولی دولت می تواند پیگیری کند.

قلعه‌نویی درباره قضاوت محسن ترکی در بازی فردا گفت: به نظرم ترکی از داوران خوب ما است که جای او خالی بود و حیف است که این داور در کوران مسابقات نباشد. امیدوارم که همه داوران ما احساس آرامش داشته باشند. واقعیت قضیه این است که در ایران به داوران احترام گذاشته نمی‌شود و حق آنها اهدا نمی‌شود. خوشحالم که آقای ترکی فردا قضاوت می‌کند. البته با توجه به این که بازی‌ها پخش نمی‌شود امیدوارم که هواداران به استادیوم بیایند. این یک مبارزه است و باید حمایت شوند.

وی درباره برگزاری تمرینات این تیم پشت درهای بسته بیان کرد: من قبل از بازی پدیده در مشهد به آقای بابایی گفته بودم که در سایت اعلام کنند که تمرین پشت درهای بسته باشد. اشتباه آنها بود که 45 دقیقه قبل از تمرین روی سایت اعلام کرده بودند که تمرین پشت درهای بسته است.

سرمربی تیم استقلال با انتقاد از برخی رسانه‌ها در خصوص انتشار خبر بازداشت تیموریان و بیانی گفت: وقتی در خصوص کاپیتان تیم ملی تیتر می‌زنید که بازیکن تیم ملی دستگیر شد، این مسلمانی است؟ من با آفای همدانی برخورد کردم و رفتارش درست نبوده است. آیا این اخلاق مداری است که درباره تیموریان نوشته‌اند نیم ساعت بازداشت بوده است؟ بیانی کاپیتان تیم ملی بود و با آبرویش بازی می‌کنند. اینها مسلمان هستند ولی از جنس عمروعاص!

قلعه‌نویی درباره بازی ال کلاسیکو گفت: بازی خیلی خوبی بود و سرعت بالایی داشت. من این بازی را نگاه کردم که چیزی یاد بگیرم. این بازی مثل دیدار پدیده و استقلال بود. ما هم زود گل زدیم و بعد گل خوردیم ولی هر کدام سطح خودش را دارد. شما به زمین بازی آنها نگاه کنید کافی است تا تفاوت‌ها را ببینید.

کد خبر 2409915

برچسب‌ها