۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۵۷

آخوندی:

قطار سریع‌السیر تا ابتدای 94 به حومه کلانشهرهای کشور می‌رسد

قطار سریع‌السیر تا ابتدای 94 به حومه کلانشهرهای کشور می‌رسد

ورامین - خبرگزاری مهر: وزیر راه و شهرسازی گفت: راه اندازی قطار سریع‌السیر حومه کلانشهرهای کشور از برنامه‌های مهم و اصلی وزارت راه و شهرسازی است که تا ابتدای سال 94 عملیاتی می‌شود و اولین قطار سریع‌السیر نیز در مسیر تهران - ورامین خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز عباس آخوندی با سفر به ورامین از نزدیک در جریان مشکلات و موانع این شهرستان در زمینه حمل و نقل قرار گرفت و دستورات مقتضی جهت حل این معضلات را صادر کرد، وی ابتدا با حضور در ایستگاه راه آهن ورامین، آخرین وضعیت حمل و نقل ریلی این شهرستان را مورد ارزیابی قرار داده و از راه اندازی قطار سریع السیر تهران - ورامین در آینده ای نزدیک خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از ایستگاه راه آهن در جمع مسئولان و خبرنگاران با اشاره به رویکرد وزارت راه و شهرسازی برای راه‌اندازی و گسترش قطار سریع السیر در شهرهای اطراف کلانشهرها اظهار داشت: راه اندازی قطار سریع السیر در شهرهای اطراف کلانشهرهای کشور از برنامه های مهم و اصلی وزارت راه و شهرسازی است که تا ابتدای سال 94 عملیاتی خواهد شد.

این مسئول  افزود: مطالعات راه اندازی قطار سریع‌السیر مسیر تهران - ورامین آغاز شده و زیرساخت‌ها و سرمایه‌های لازم برای اجرای این طرح توسط مسئولان ذی‌ربط اندیشیده شده است که بر این اساس اولین قطار سریع السیر حومه کلانشهرها در مسیر تهران - ورامین بزودی راه اندازی شده و در اختیار مردم این مناطق قرار خواهد گرفت.

آخوندی ادامه داد: برنامه وزارت راه و شهرسازی گسترش استفاده مردم از حمل و نقل ریلی است به همین دلیل نیز تلاش داریم تا زمینه اجرای طرح های توسعه ای در راه آهن را اجرایی و میزان دسترسی مردم به قطار را افزایش دهیم.

کد خبر 2412781

برچسب‌ها