۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۲۲

حجت‌الاسلام غلامي خبر داد:

ساماندهی هیئت‌های مذهبی قم در ماه محرم

ساماندهی هیئت‌های مذهبی قم در ماه محرم

قم - خبرگزاري مهر: رئيس اداره فرهنگي اداره كل تبليغات اسلامي استان قم گفت: ساماندهي هيئت‌هاي مذهبي كه در سال‌هاي اخير آغاز شده، در محرم امسال مورد توجه جدي قرار مي‌گيرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالعلي غلامی قبل از ظهر جمعه در جمع تعدادی از خبرنگاران به بررسی فعالیت‌های هیئت‌هاي مذهبی استان در ماه محرم پرداخت.

وی ساماندهي هيئت‌هاي مذهبي را يكي از ماموريت‌ها و وظايف سازمان تبليغات اسلامي برشمرد و گفت: قبل از فرارسيدن ماه محرم جلسات متعددي برای ساماندهی و هدفمندشدن برنامه‌هاي هيئت‌هاي مذهبي در راستای تبيين و بالندگي فرهنگ حسینی در اين تشكل‌هاي ديني برگزار شد.

مدير مجتمع فرهنگي تبليغي نور قم به تلاش دشمن براي رخنه در هيئت‌هاي مذهبي اشاره كرد و افزود: دشمن هر وقت در پیشبرد اهداف خود موانعی می‌بییند به تخریب و تحریف روي مي‌آورد، پس باید برای این ترفند دشمن فکر اساسی کرد.

حجت‌الاسلام غلامي ادامه داد: در چنين شرايطي ساماندهي، نظارت، هدايت و برنامه‌ريزي فعاليت‌هاي هيئت‌هاي مذهبي يكي از مهم‌ترين راهكارهاي مبازره با این فکر و برنامه دشمن است كه اين وظيفه خطير به عهده سازمان تبليغات اسلامي است.

به گفته رئيس اداره فرهنگي اداره كل تبليغات اسلامي استان قم، سازمان تبليغات اسلامي با درنظرگرفتن منويات مقام معظم رهبري و دغدغه‌هاي مراجع عظام تقليد به دنبال ساماندهي، نظارت، هدايت و برنامه‌ريزي فعاليت‌هاي هيئت‌هاي مذهبي است.

حجت‌الاسلام غلامي تعداد هيئت‌هاي مذهبي استان قم را 3 هزار هيئت مذهبي اعلام كرد و افزود: اين هيئت‌هاي مذهبي در قالب هیئت‌های عام، بانوان و دانش آموزی مشغول فعالیت هستند.

هيئت‌هاي مذهبي بر اساس دغدغه‌اي كه در زمينه‌هاي فرهنگي و ديني دارند در زمينه‌هاي مختلف و بر مبناي چند برنامه مهم فعاليت مي‌كنند اما امسال قرآن محوري مهم‌ترين برنامه هيئت‌هاي مذهبي استان قم ذكر شده است.

حجت‌الاسلام غلامي در بخش ديگري از سخنان خود به فعاليت‌هاي كانون مداحان و شاعران آئيني اشاره كرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوبي كه در کانون مداحان و شاعران آئيني در زمینه‌های سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد، این کانون پیشوانه فکری خوبی برای مداحان و شاعران استان و کشور است.

رئیس اداره فرهنگی اداره كل تبلیغات استان قم اظهار كرد: فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی، واعظان و مداحان در راستای تعميق بخشي فرهنگ حسینی است و اين تشكل‌ها در احياي امر به معروف و نهی از منکر تاثيرگذارند.

کد خبر 2413177