۱۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۱۵

همایش "احلی من العسل" با حضور 1000 دانش آموز ورامینی برگزار شد

همایش "احلی من العسل" با حضور 1000 دانش آموز ورامینی برگزار شد

ورامین - خبرگزاری مهر: دانش آموزان ورامینی با پوشیدن پیراهن های مشکی و در دست داشتن پرچم هایی با عنوان "لبیک یا حسین" در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز و همزمان هفتمین روز از ماه محرم، همایش هیئت های عزاداری دانش آموزی ورامین با عنوان "احلی من العسل" با حضور امام جمعه موقت، مسئولان و مدیران اجرایی و هزار دانش آموز ورامینی برگزار شد.

نوجوانان در این مراسم با پوشیدن پیراهن های مشکی و در دست داشتن پرچم هایی با عنوان "لبیک یا حسین" و "یا حسین مظلوم" در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند، همچنین دانش آموزان با حمل پوستر و پلاکاردهایی با موضوع 13 آبان، یاد و خاطره شهدای دانش آموز را گرامی داشته و بر لزوم تقویت روحیه استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم و ستم به عنوان یکی از پیام های اصلی نهضت عاشورا تأکید کردند.

در این مراسم کاروان عزاداری دانش آموزی از حسینیه شهدای گمنام ورامین با پای پیاده و به صورت سینه زن در خیابان های اصلی شهر حاضر شده و در مصلی صاحب الزمان(عج) ورامین تجمع کردند، در ادامه نیز بیانیه ای با مضمون ادامه راه امام حسین(ع) قرائت شد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی در این مراسم ضمنذ تقدیر از راه اندازی هیئت عزاداری دانش آموزی در ورامین اظهار داشت: هدف از عزاداری این است که خود را به مکتب عاشورا و الگوهای عاشورایی نزدیکتر کنیم.

امام جمعه موقت ورامین افزود: یک دانش آموز وقتی در کلاس درس حاضر می شود از معلم و استاد خود مطلب می آموزد و یک منبع درسی نیز برای افزایش معلوماتش دارد، پس در این راستا می توان گفت مجلس امام حسین (ع) کلاس درس بوده و متن درس نیز قرآن است و اگر امروز پا به عزاداری امام حسین و نوجوانان عاشورا گذاشته اید در واقع در محضر یکی از اساتید بزرگ برجسته دانشگاه کربلا یعنی حضرت قاسم بن حسن (ع) زانو زده اید.

وی ادامه داد: شهدای دانش آموز بهترین شاگردان و فارغ التحصیلان کلاس درس عاشورا بودند که با تبعیت از قاسم بن الحسن(ع) به فرمان ولی امر زمانشان گوش فرا داده و از بهترین سرمایه خود برای حفظ و حراست از ارزش های اسلامی گذشتند.

این مسئول اضافه کرد: شهدای دانش آموز بهترین الگو برای دانش آموران و آینده سازان کشور در عصر حاضر هستند و باید نوجوانان و جوانان ما نسبت به شناخت و معرفی این الگوهای درخشان و ستارگان نورانی بیش از پیش تلاش کنند.

 

 

کد خبر 2413962