۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۵۸

فرانسه بار دیگر تحویل ناو میسترال به روسیه را به آینده موکول کرد

فرانسه بار دیگر تحویل ناو میسترال به روسیه را به آینده موکول کرد

دولت فرانسه با بهانه قرار دادن تحولات شرق اوکراین، تصمیم گیری در مورد تحویل ناو بالگرد بر میسترال به روسیه را به آینده موکول کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری فرانسه از به تاخیر افتادن تصمیم گیری در مورد تحویل نخستین ناو بالگرد بر میسترال به روسیه خبر داد. در بیانیه ای که امروز از سوی دفتر ریاست جمهوری فرانسه منتشر شد علت این اقدام نامساعد بودن شرایط به دلیل ادامه ناآرامی ها در شرق اوکراین عنوان شده است.

بر این اساس تصمیم گیری در مورد تحویل دو ناو میسترال تا زمانی که تغییری در شرایط کنونی حاصل شود به حالت تعلیق در می آید. فرانسه که در زمان ریاست جمهوری "نیکلا سارکوزی" قرارداد فروش دو ناو میسترال به ارزش 1.2 میلیارد یورو به روسیه را امضا کرده، اکنون برای تحویل این ناو ها از سوی همپیمانان غربی اش تحت فشار قرار دارد.

در همین حال "یوری بوریسوف" معاون وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه در گفتگو با خبرگزاری ریا نوستی تاکید کرد مسکو در حال حاضر نمی خواهد به روند قضایی متوسل شود، اما از پاریس انتظار دارد به تعهدات خود در قبال قرارداد امضا شده در سال 2011 پایبند باشد.

کد خبر 2428968