۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۹:۴۲

اسکندری خبر داد:

100 هزار تن کنسانتره میوه در استان آذربایجان غربی تولید می شود

100 هزار تن کنسانتره میوه در استان آذربایجان غربی تولید می شود

ارومیه - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی با تولید 100 هزار تن کنسانتره میوه از مجموع 317 هزارتن کشوری رتبه یک کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر،جعفرصادق اسکندری عصر یکشنبه  در اولین جلسه هم اندیشی صنایع کنسانتره استان اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در راستای برنامه های دولت یازدهم برای خروج از رکود و رونق کسب و کار و بهبود وضعیت واحدهای صنعتی، جلسات تخصصی و فنی متعددی را با هدف عارضه یابی و شناخت نقاط ضعف و تهدیدهای فراروی توسعه صنعتی استان و اتخاذ راهکارهای اجرایی رفع موانع در محل واحدهای تولیدی برگزار استان می کند.

وی افزود: با توجه به جایگاه و نقش ارزنده ای که واحدهای کنسانتره و آبمیوه استان در اشتغالزایی، تامین بازارهای داخل و صادرات دارد، لازم است به مسائل و مشکلات پیش روی این صنعت توجه ویژه ای شود تا راهکارهای لازم برای رفع موانع این واحدها اتخاذ گردد.

وی در ادامه به وضعیت تولید محصولات کنسانتره و آبمیوه در استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون در استان آذربایجان غربی 48 واحد دارای پروانه بهره برداری با سرمایه ثابت ایجادی 3 هزار و 137 میلیارد در زمینه تولید آبمیوه ،کنسانتره و پوره فعالیت می کنند که این واحدها برای 3 هزار و 500 نفر در استان فرصت اشتغال را فراهم کرده اند.

اسکندری با بیان اینکه جمع کل ظرفیت کشوری در زمینه تولید محصولات کنسانتره و آبمیوه 2 میلیون و 500 هزار تن است گفت: ظرفیت واحدهای تولیدی کنسانتره و آبمیوه استان با سهم 22 درصدی از کل کشور 500 هزار تن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: این استان در زمینه تولید کنسانتره میوه با تولید 100 هزار تن از مجموع 317 هزارتن کشوری رتبه یک کشور را نیز به خود اختصاص داده است.

وی به اقدامات سازمان در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و افزود: مشخصات 503 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در استان استخراج و جهت تزریق بالغ بر 600 میلیارد تومان سرمایه در گردش و 250 میلیارد تومان سرمایه ثابت به استانداری اعلام و مقرر شده اعتبار لازم از محل صندوق توسعه ملی تامین و در اختیار استان قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود به تشکیل 17 انجمن تخصصی صنایع و معادن همگن در استان اشاره کرد و گفت: به منظور حمایت و ارتقا جایگاه تشکل های تخصصی صنعتی و معدنی و مشارکت واحدهای تولیدی در اداره امور مرتبط با حوزه فعالیت خود، سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تشکیل 17 انجمن تخصصی صنایع و معادن همگن را بعنوان یکی از محورهای اصلی فعالیت خود قرار داده که در این راستا انجمن تخصصی کنسانتره و

سرمایه در گردش، معوقات بانکی، مشکلات مرتبط با دارایی و مالیات، افزایش هزینه های آزمایشگاهی، رویه های گمرکی و بیمه و تامین اجتماعی از جمله مشکلاتی بودند که نمایندگان واحدهای تولید کنسانتره و آبمیوه استان در این جلسه به آن اشاره کردند.

کد خبر 2433326

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha