۱۰ دی ۱۳۹۳، ۸:۳۷

طبسی:

15 هزار نفر در دوره های آموزشی هلال احمر گلستان شرکت کردند

15 هزار نفر در دوره های آموزشی هلال احمر گلستان شرکت کردند

گرگان- رئیس اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: بیش از 15 هزار نفر دوره آموزش همگانی و دوره تخصصی امداد، نجات و تربیت مربی را در سال جاری گذارنده اند.

فوژان طبسی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این نکته که 10 هزارو 800 نفر دوره آموزش همگانی امداد و کمک های اولیه را گذرانده اند، افزود: این دوره به مدت 35 ساعت برگزار می شود که هیچ الزامی برای شرکت کنندگان برای عضو بودن در هلال احمر ندارد.

وی ادامه داد: افراد در صورت علاقه می توانند از عضو عادی به عضو فعال جمعیت هلال احمر در قالب امدادگر و نجاتگر تبدیل شوند و می توانند دوره های عمومی امداد و دوره عمومی نجات که هرکدام 80 ساعت هست را بگذرانند.

وی با بیان این نکته که دوره های تخصصی هر کدام به دو گروه امداد و نجات تقسیم می شوند، افزود: هرکدام از این دوره ها دارای زیر مجموعه ای است، به عنوان مثال یک امدادگر تخصصی ما می تواند رشته پشتیبانی در عملیات، تغذیه در زمان اضطرار، حمایت روانی در زمان بحران و اسکان اضطراری در زمان حوادث را انتخاب کند و یا نجاتگر تخصصی ما  می تواند دوره نجات در آوار ، بحث سیلاب و کوهستان، کولاک و حتی حوادث صنعتی شرکت کند.

390 نفر از ابتدای سال در دوره آموزش امدادی شرکت کردند

طبسی مدت هر یک دوره های آموزشی تغذیه، آب و بهداشت در زمان اضطرار، پشتیبانی در عملیات امدادی، اسکان اضطراری و حمایت روانی در سوانح را 24 ساعت اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 390 نفر در این دوره های امدادی شرکت کرده اند.

این مسئول گلستانی با بیان این نکته که دوره تخصصی نجات شامل اقدامات پیش بیمارستانی و فوریت های درمانی و نجات در ارتفاع معلق 68 ساعت است، افزود: مدت دوره های نجات در آوار، نجات در جاده و سوانج ترافیکی، نجات در سیلاب و آبهای خروشان و نجات در حوادث صنعتی و کارگاهی 48 ساعت است.

وی تعداد شرکت کننده در دوره های تخصصی نجات را 720 نفر اعلام کرد و افزود: یک هزار و 676 نفر در دوره های آوزش عمومی امداد نیز از ابتدای سال جاری تاکنون شرکت کرده اند.

وی تعداد شرکت کننده در دوره های آموزش عمومی نجات را یک هزار و 658 نفر دانست و تصریح کرد: تربیت نیروی متخصص به خصوص در جمعیت هلال که کار اصلی اش نجات جان انسان است از اهداف اصلی این دستگاه به شمار می رود.

نجاتگران و امدادگران نیروها و بازوان اصلی ما هستند

طبسی با اعلام اینکه قطعا نجاتگران و امدادگران ما نیروها و بازوان اصلی ما هستند، افزود: اداره آموزش استان در سالهای اخیر توانسته مقام پیشرو یا برتر ر ا در سطح کشور کسب کند و سالانه تعداد دوره بیش از آنچه سازمان در نظر می گیرند، جمعیت هلال استان انجام داده است؛ هلال احمر گلستان یک افزایش 200 درصدی در بخض تربیت نیرو نسبت به آنچه پیش بینی شده داشته است.

رئیس اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر گلستان در ادامه از برگزاری سومین دوره تربیت مربی در سالجاری در گلستان خبر داد و اظهار کرد: این دوره به صورت منطقه ای برگزار می شود.

وی تصریح کرد: با حسن اعتمادی سازمان امداد و نجات نسبت به جمعیت هلال احمر استان دارد، گلستان را به عنوان میزبان استان های گیلان، مازندران، خراسان شمالی و اردبیل در بخش برگزاری دوره های تربیت مربی انتخاب کرده است.

طبسی از برگزاری دوره تربیت مربی تغذیه در زمان اضطرار در 12 دی ماه امسال خبر داد و گفت: این دوره به مدت هفت روز در استان برگزار می شود که 30 نفر در این دوره شرکت خواهند کرد.

این مسئول گلستانی یادآور شد: دوره بعدی نجات در حوادث جاده ای و سوانح ترافیکی است که از 19 تا 26 دی ماه با حضور استانهایی که نام برده شد در گلستان برگزار می شود؛ بنا است تا پایان سال گلستان میزبان 8 دوره آموزشی تخصصی باشد.

کد خبر 2452900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha