۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۲۸

جام ملت‌های آسیا 2015 - استرالیا؛

پیروزی روحیه‌بخش ایران پیش از آغاز جام شانزدهم/ جوانان درخشیدند

پیروزی روحیه‌بخش ایران پیش از آغاز جام شانزدهم/ جوانان درخشیدند

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی‌ تدارکاتی‌اش پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا درحالی مقابل عراق پیروز شد که دربیشتر دقایق با ترکیبی از نفرات جوان به میدان رفت، جوانانی که در این بازی نمره قبولی گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال ایران و عراق در آخرین بازی تدارکاتی خود پیش از آغاز مرحله گروهی رقابتهای جام ملت‌های آسیا 2015 - استرالیا از ساعت 10:30 دقیقه صبح امروز یکشنبه برابر هم به میدان رفتند که تیم ملی فوتبال ایران با یک گل مقابل حریف خود به پیروزی دست یافت.

در این بازی که با قضاوت "جونز کریس گریفیس" استرالیایی و در ورزشگاه وین برگزار شد، سردار آزمون (56) گل برتری ایران را به ثمر رساند. ضمن اینکه یونس محمود در دقیقه 60 یک ضربه پنالتی را از دست داد. کاپیتان عراق با یک ضربه "چیپ" توپ را از بالای دروازه ایران به اوت فرستاد.

در این نیمه کی‌روش از علیرضا بیرانوند (60- محسن فروزان)، وریا غفوری (69- علیرضا جهانبخش)، وحید امیری، رامین رضائیان، هاشم بیگ‌زاده، مهرداد پولادی، سروش رفیعی (69- آندرانیک تیموریان)، مرتضی پورعلی‌گنجی، امید ابراهیمی (82- جواد نکونام)، سردار آزمون (74- رضا قوچان‌نژاد) و کریم انصاری‌فرد (78- اشکان دژآگه) استفاده کرد. بازی نکردن سیدجلال حسینی در این مسابقه هم از اتفاقات قابل توجه بود.

از ابتدای این مسابقه کریم انصاریفرد کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران بود که از دقیقه 66 و با ورود آندرانیک تیموریان به زمین مسابقه، انصاریفرد به سمت تیموریان آمد و بازوبند را به این بازیکن داد تا تیم ملی در این مسابقه 2 کاپیتان داشته باشد. البته تیموریان پس از ورود نکونام به زمین مسابقه، بازوبند را به او نداد.

در نیمه نخست این بازی تیم ایران موقعیت‌های بهتری نسبت به حریف خود داشت و می‌توانست دو مرتبه دروازه این تیم عربی را باز کند اما با بی دقتی این اتفاقات از دست رفت. ابتدا و در دقیقه 20، وحید امیری پس از یک و دوی زیبا با سردار آزمون، پشت محوطه 6 قدم صاحب توپ شد اما درحالی دروازه تقریبا خالی بود، ضربه‌اش به شکلی عجیب از بالای دروازه راهی اوت شد.

در دقیقه 42 دروازه‌بان عراق در مهار توپ دچار اشتباه شد که وریا غفوری در فاصله دو متری و در شرایطی که دروازه خالی مقابلش بود، این فرصت را هدر داد. توپ این بازیکن درحالی از بالای دروازه به بیرون رفت که اون مقابل دروازه خالی قرار داشت.

دو تیم در نیمه نخست، بازی متعادلی را از ارائه کردند که هرچند بیشتر توپ و میدان در اختیار تیم عراق بود اما موقعیت‌های گلزنی تیم ایران بهتر از عراق بود اما نتوانست از این فرصت‌ها استفاده کند تا دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

با آغاز نیمه دوم، تیم ایران برتری خودش را به حریف دیکته کرد و خیلی زود با تیزهوشی سردار آزمون به گل رسید. در دقیقه 56 آزمون، جوانترین بازیکن تیم ایران با یک فرار زیبا، خود را در موقعیت تک به تک قرار داد و در نهایت یا یک بغل پای ساده دروازه عراق را باز کرد.

لحظاتی بعد از این گل، در محوطه جریمه ایران اتفاقی رخ داد که داور به نشانه پنالتی در سوت خود دمید. این داور استرالیایی معتقد بود که توپ به دست مهرداد پولادی برخورد کرده است. البته ضربه یونس محمود از بالای دروازه ایران به اوت رفت تا محسن فروزان که لحظاتی قبل از این ضربه به جای بیرانوند به زمین آمده بود، نفس راحتی بکشد.

پس از این موقعیت، یکبار دیگر عراقی‌ها توپ را به تیر دروازه ایران کوبید که این آخرین موقعیت مهم مسابقه بود. البته کی‌روش برای حفظ نتیجه و یا بازی دادن به سایر نفرات، در دقایق پایانی بازیکنان با تجربه خود را به میدان فرستاد، نفراتی همچون جواد نکونام، آندارنیک تیموریان، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش و رضا قوچان‌نژاد که تنها توانستند از برد ایران در این مسابقه محافظت کنند.

برخورد اشکان دژاگه با بازیکن عراق اتفاق بد پایانی بازی بود، مسابقه‌ای که تیم ملی ایران خصوصا بازیکنان جوانی از جمله سردار آزمون، مرتضی پورعلی‌گنجی، سروش رفیعی، علیرضا بیروانوند و وحید امیری در آن نمره قبولی گرفتند.

تیم ملی فوتبال ایران که نخستین مسابقه خود در جام ملت‌های آسیا را روز شنبه آینده برابر بحرین برگزار می‌کند، با این پیروزی روحیه خود را برای آن مسابقه افزایش داد و امیدواری را پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا برای هواداران فوتبالدوست کشور به ارمغان آورد.

کد خبر 2455557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha