۲۵ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۲۷

زارعی:

نظارت بر فضاهای اقامتی و گردشگری بايد افزايش يابد

نظارت بر فضاهای اقامتی و گردشگری بايد افزايش يابد

سنندج – فرماندار شهر سنندج گفت: نظارت بر فضاهای اقامتی و گردشگری در کردستان باید یکی از اولویت های کاری مسئولان و ستاد تسهیلات نوروزی باشد.

به گزارش خبرنگار، محمد ابراهیم زاعی ظهر پنج شنبه در جلسه ستاد ساماندهی تسهیلات نوروزی شهرستان سنندج اظهار داشت: فراهم کردن بستری متناسب با شرایط فرهنگی و اقلیمی شهر برای استقبال و پذیرایی از مسافران ضروری است.

وی با اشاره به این مطلب که تامین فضاهای اقامتی متناسب با نیاز مسافران یکی از مولفه های اصلی گردشگری است، افزود: متاسفانه در حال حاضر شرایط نظارت بر فضاهای اقامتی و اسکان مسافران مناسب نیست.

فرماندار سنندج بیان کرد: موضوع گردشگری یکی از سرمایه های عظیمی است که عدم توجه به آن می تواند دیگر حوزه ها را دچار مشکل کند.

زارعی یادآور شد: جذب گردشگر و فراهم ساختن بسترهای لازم برای رفاه مسافران در شهر قدیمی و تاریخی سنندج می تواند بستر ساز تحول و توسعه باشد.

وی ادامه داد: برای انجام بهتر برنامه ها و کارها در راستای اقدامات ستاد تهسیلات نوروزی باید برنامه ریزی، تعامل و ایمان داشته باشیم.

فرماندار سنندج گفت: خوشبختانه کردستان قابلیت‌ های فرهنگی، هنری و آب و هوایی زیادی دارد که در کمتر استانی وجود دارد و توجه به آنها می تواند در بحث گردشگری و اقتصادی استان نقش بسزایی داشته باشد.

زارعی اظهار داشت: همچنین روستاهایی کردستان با قابلیت فرهنگی زیاد، گردشگری بکر و تنوع زیاد وجود دارد که این قابلیت نیز یکی از ویژگی‌ ها مختص به استان به شمار می آید.

وی افزود: با توجه به این همه ظرفیت و ویژگی استان کردستان باید همیشه آماده پذیرای از مهمانان به استان باشد و باید روستاهای با قابلیت گردشگری را در سبد مسافرتی خانوارهای کشورمان قرار دهیم.

فرماندار سنندج بیان کرد: فراهم ‌سازی امکانات برای پذیرایی از مهمانان نوروزی ضروری است و باید برای فراهم آوردن این امکانات سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی استفاده شود.

زارعی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در حال حاضر واقعی نبودن آمارهای تعداد گردشگران و مسافرین نوروزی نگران کننده است و باید این آمار به صورت واقعی ارائه شود تا در برنامه ‌ریزی ‌ها برای پذیرایی از مهمانان نوروزی و گردشگران دچار مشکل نشویم.

وی ادامه داد: غیراستاندارد بودن سرعت‌ گیرها در شهرستان سنندج نیز باید در اسرع وقت برطرف شود و انتظار می رود کمیته نظارت بر کار هتل ‌ها و مهمان ‌پذیرها در شهرستان سنندج تشکیل و اقدامات لازم با حضور ادارات عضو ستاد ساماندهی تسهیلات نوروزی انجام بگیرد.

فرماندار سنندج در بخش پایانی سخنان خود در این جلسه گفت: باید با استفاده از ظرفیت های گردشگری و میراث فرهنگی بستر مناسب برای اشتغالزایی جوانان را فراهم کنیم.

کد خبر 2465681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha