۲۹ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۴۳

در روز هوای پاک؛

هوای تهران بعد از 5 سال به شرایط پاک نزدیکتر شد

هوای تهران بعد از 5 سال به شرایط پاک نزدیکتر شد

مدیرکل محیط زیست تهران گفت: برای اولین بار در 5 سال گذشته ، وضعیت کیفی هوای تهران با پیشرفتی رو به جلو بالاخره در روز هوای پاک در شرایط ناسالم نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی حیدرزاده با اعلام این موضوع گفت : یکی از برنامه های اصلی سازمان حفاظت محیط زیست از ابتدای آغاز بکار دولت تدبیر و امید اجرای اقدامات جدی برای کاهش آلودگی و در نتیجه بهبود وضعیت  کیفیت هوای  کلانشهر های بزرگ خصوصا تهران بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه این اداره کل از هیچ کوششی در جهت  رعایت استانداردهای زیست محیطی توسط صنایع و نهادهای ذیربط دریغ نکرده است اظهارداشت: اجرای دقیق بندهای مصوبه  اردیبهشت ماه دولت در خصوص تکالیف دستگاهها به منظور کاهش الودگی هوا به عنوان یک برنامه استراتژیک و منظم ، قطعا در دراز مدت نتایج خوب و رو به جلویی خواهد داشت.

وی هماهنگی و همکاری سازنده بین دستگاه های اجرایی بمنظور تحقق این برنامه و بهبود شاخص ها و استاندارد های محیط زیست را بسیار اساسی دانست و گفت : ما نباید انتظار اثر بخشی لحظه ای و فوری در راستای نتایج حاصل از اجرای این برنامه در کوتاه مدت داشته باشیم چرا که هماهنگی کامل بین دستگاه های متولی زمان بر خواهد بود.

 حیدرزاده با بیان اهمیت نقش رسانه های ارتباط جمعی ، تشکل های مردمی و شهروندان در ایجاد حساسیت های لازم اجتماعی جهت ارتقا شاخص های زیست محیطی و بهبود کیفی وضعیت آلودگی هوای تهران ، افزود : بدون همراهی همه مردم و مسئولان نمی توان انتظار دستیابی به نتایج خوب و رو به جلو را داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه گفت : بی تردید سلامت مردم برای ما بسیار مهم و حیاتی بوده و در اینخصوص دستگاه محیط زیست با نگاه سختگیرانه و قانونی به مسائل این حوزه خواهد پرداخت.

وی از جمله این مصادیق به اجرای طرح جهادی پایش شبانه صنایع استان تهران اشاره کرد و اظهار داشت : این اداره کل از 6 دیماه اقدام به اجرای طرح پایش شبانه صنایع استان تهران به منظور انجام اصلاحات لازم و بررسی اقدام صنایع در بعد از ساعات اداری نمود که خوشبختانه نتایج خوب و مثبتی جهت تهیه نقشه راه آینده بدست آمد.

حیدرزاده در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه هوای تهران امروز در شرایط سالم قرار دارد گفت : میانگین 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 امروز ایستگاه های تهران بیانگر شرایط کیفی سالم بوده است.

وی افزود : خوشبختانه با اقدامات انجام پذیرفته درخصوص بهبود کیفیت سوخت ، شاهد روند رو به بهبود کیفیت هوای تهران بوده ایم بطوریکه امسال از ابتدای سال تاکنون 13 روز هوای پاک ، 199 روز سالم و 92 روز ناسالم بوده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته تهران شاهد 4 روز هوای پاک ، 173 روز سالم و 128 روز ناسالم بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه امسال در روز هوای پاک، هوای تهران سالم بوده که یک گام به هوای پاک نزدیک تر شده است در حالیکه در 4 سال گذشته در این روز هوای تهران ناسالم بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای برنامه های دقیق و اثربخش بتوان سال دیگر در روز هوای پاک شاهد هوایی پاک در تهران باشیم.

کد خبر 2468138

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha