۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۴۴

ماموستا خدایی:

تقریب مذاهب تنها راه مقابله با توطئه های دشمنان است

تقریب مذاهب تنها راه مقابله با توطئه های دشمنان است

سنندج - امام جمعه سنندج گفت: در شرایط کنونی که دشمنان به دنبال ضربه زدن به آرمان ها و ارزش های اسلام هستند تنها راه مقابله تقریب مذاهب است.

به گزارش خبرنگار، ماموستا خدایی ظهر سه شنبه در نخستین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره تقریب مذاهب اسلامی در کردستان اظهار داشت: توجه بیشتر به وحدت و برادری بارها در قرآن به آن اشاره شده و یکی از دستورات دین  اسلام است.

وی افزود: اخوت و وحدت بین مسلمانان می تواند مشت محکمی بر دهان یاوه گویان باشد و از این رو انتظار می رود که علما در این راستا گام های ارزنده ای را بردارند.

امام جمعه سنندج بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) وقتی وارد مدینه شدند اخوت، برادری و الفت را در بین مسلمانان ایجاد کردند تا همچون سد محکمی در برابر دشمنان اسلام باشد.

ماموستا خدایی یادآور شد: در آموزه‌های قرآنی و سیره نبوی بر اتحاد و یکپارچگی مسلمانان به عنوان امری مهم برای تعالی و عزت روزافزون مسلمانان نام برده شده و باید همواره مسلمانان نسبت به این مهم احساس مسئولیت کنند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام با تمام توان به دنبال از بین بردن آرمان ها اسلام هستند و از این رو اسلام هراسی و مذاهب مختلف را در بین مردم ترویج داده اند.

امام جمعه سنندج گفت: باید با بصیرت، بینش و اتحاد زمینه های تفرقه و توطئه دشمنان را از بین ببریم و بستر گسترش اسلام را در جهان فراهم کنیم.

ماموستا خدایی به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کردستان و توصیه‌ های معظم‌ له درباره لزوم تقویت وحدت اشاره کرد و اظهار داشت: توصیه ‌های مقام معظم رهبری در سفر به کردستان مبنای همدلی مسلمانان باشد.

وی همچنین به برگزاری جشنواره بین ‌المللی تقریب مذاهب اسلامی در سنندج اشاره کرد و گفت: این جشنواره باید به گونه ‌ای که شایسته استان کردستان باشد و به نحو مطلوب برگزار شود.

کد خبر 2470237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha