۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۴۳

قاسمپور:

بیمارستان جایگزین قائمشهر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بیمارستان جایگزین قائمشهر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ساری - رئیس مرکز آموزشی درمانی رازی قائمشهر از ساخت بیمارستان جدید به عنوان یک بیمارستان جایگزین خبر داد و افزود: این بیمارستان با ظرفیت ۲۷۰ تخت در حال ساخت بوده که تاکنون پیشرفت ۴۵ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدخسرو قاسمپور ظهر سه شنبه در بازدید خبرنگاران از سی تی اسکن بیمارستان آموزشی، درمانی رازی قائمشهر اظهار داشت: مرکز آموزشی درمانی رازی تنها مرکز دانشگاهی دارای دستگاه ۱۶ اسلایس سی تی اسکن استان است.   

وی با اشاره به این که مرکز آموزشی درمانی رازی قائمشهردارای  ۲۱۴ تخت فعال، ۱۲ تخت آی سی یو (ICU) و ۱۲ تخت سی سی یو (CCU)  است، افزود: ضریب اشغال تخت های این بیمارستان ۹۰ درصد است.

رئیس مرکز آموزشی درمانی رازی قائمشهر گفت:در اواخر سال ۱۳۹۰ به دلیل فرسودگی تنها دستگاه سی تی اسکن، این مرکز قادر به ارائه خدمات در این زمینه به بیماران نبود.

وی تصریح کرد: باتوجه به واقع شدن قائمشهر درمسیر جاده ترانزیتی تهران – شمال و اعزام مصدومان تصادفات جاده ای به نزدیکترین مرکز درمانی، تجهیز بیمارستان رازی را  به سی تی اسکن مجهز و ضروری از الزامات به شمار می رود.

قاسمپور در ادامه افزود:دستگاه جدید در شهریور ماه سال ۹۳ در این مرکز مستقر شد و الزامات مورد نیاز برای استقرار و نصب این دستگاه صورت گرفت و فنداسیون و فضای  مناسب با دستگاه جدید ایجاد شد.

وی با بیان این که اخذ مجوز از سازمان انرژی اتمی از دیگر اقدامات انجام شده برای نصب این دستگاه بود، افزود: پس از اخذ مجوزات لازم این دستگاه در آذرماه امسال راه اندازی شد.

قاسمپور تاکید کرد: دستگاه ۱۶ اسلایس مرکز آموزشی درمانی رازی قائمشهر دستگاه پیشرفته ای است که آنژیو گرافی قلب را نیز انجام می دهد.

رئیس بیمارستان آموزشی رازی قائمشهر ظرفیت پذیرش سی تی اسکن این بیمارستان را ۲۵ تا ۳۰ نفر در روز اعلام کرد و ادامه داد:علاوه بر بیماران بستری در بیمارستان به مراجعان و بیماران خارج از بیمارستان نیز خدمات دهی انجام می شود.

وی با بیان اینکه بیماران در زمان نبود دستگاه سی تی اسکن با صرف هزینه و وقت زیاد به شهرهای بابل و ساری مراجعه می کردند خاطرنشان کرد: با استقرار دستگاه جدید در هزینه ها و وقت بیماران صرفه جویی قابل ملاحظه ای می شود.

این متخصص پزشکی قانونی هزینه خرید و مناسب سازی فضای سی تی اسکن مرکز آموزشی درمانی رازی را ۴میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با اشاره به این که بیمارستان رازی قائمشهر ۲۱۴ تخت فعال دارد متذکر شد: این مرکز به عنوان بیمارستان جنرال در مقطع تخصصی و فوق تخصصی همچنین به عنوان مرکز پذیرش بیماران عفونی آموزش دستیاران و دانشجویان را هم انجام می دهد.

رئیس بیمارستان رازی قائمشهر تاکید کرد: بخش دیالیز این بیمارستان با دارابودن ۱۳ تخت روزانه در ۳ نوبت برای بیماران کلیوی خدمات دیالیز انجام می دهد.

این مسئول تصریح کرد: مرکز درمانی آموزشی رازی قائمشهر در بخش مسمومیت های دارویی با دارا بودن ۱۰ تخت بیمارستان ارجاع استان است که دستیاران داخلی طب اورژانس هم از آموزش های لازم برخوردار می شوند.

دکتر قاسمپور با اشاره به فعالیت رشته های پزشکی تخصصی مغز، اعصاب، گوش، حلق و بینی، فوق تخصص کلیه، ریه، غدد و روماتولوژی در این بیمارستان افزود: کلینیک تخصصی این بیمارستان در دو شیفت صبح و عصر به بیماران ارائه خدمت می کند.

کد خبر 2475162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha