۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۳۶

با حضور معاون رییس جمهور و نماینده سازمان ملل/

همایش روز جهانی تالاب ها در سیستان برگزار می شود

همایش  روز جهانی تالاب ها در سیستان برگزار می شود

زاهدان- همایش گرامیداشت روز جهانی تالاب ها تا ساعتی دیگر با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و نماینده سازمان ملل در ایران به میزبانی هامون در سیستان آغاز می شود.

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان صبح امروز در گفتگو با مهر اظهار داشت: برگزاری روز جهانی تالاب ها در سیستان فرصت بسیار مناسبی است تا مردم و مسوولان برای نجات و احیای هامون سهم خواهی کنند.

سعید محمودی افزود: حضور معاون رییس جمهوری که به صورت ویژه مساله تالاب هامون را رصد می کند خود گواهی بر اهتمام ملی برای پایان دادن به روزهای تلخ و دردناک تالاب خشک شده هامون است.

این مقام مسوول بیان کرد: هدف اصلی ما در این همایش تاکید بر واقعیت تلخ تالاب و ظرفیت سازی برای مشارکت سازمان های بین الملل در راستای نجات تالاب آب شیرین هامون است.

وی یاد آور شد: مبحث اصلی این همایش در خصوص حفظ  و ضرورت تالاب بین المللی هامون است، تالابی که همواره نام خود را بعنوان یکی از برترین ها ثبت کرده بود.

مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچسان با اشاره به اهمیت هامون اضافه کرد: این تالاب علاوه بر زیستگاه زیست محیطی، بخشی از تاریخ و تمدن ایرانی اسلامی ما نیز به حساب می آید  به طوری که در تاریخ در تمام دوره ها و در تمامی ادیان از هامون به نیکی و تقدس یاد شده است.

وی یاد آور شد: خشکسالی های ۱۸ ساله اخیر بر هامون و زندگی حاشیه نشینان هامون تاثیر بسزایی داشته و معیشت مردم را از بین برده است و مطابق برنامه ریزی های همایش، این مسایل به بهترین شکل اطلاع رسانی می شود تا مسوولان آگاه شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش گرامیداشت روز جهانی تالاب ها تا ساعتی دیگر با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست کشور، نماینده سازمان ملل متحد در ایران، معاونین محیط زیست کشور، ۳۰ مدیرکل ادارت کل محیط زیست کشور، مسوولان استانی، ۳۰ خبرنگار خارجی و ۳۰ سمن فعال زیست محیطی کشور به میزبانی تالاب هامون در سیستان آغاز می شود.

شرکت در همایش روز جهانی تالاب ها، بازدید از تالاب هامون، نشست در فرمانداری زابل، دیدار با سمن های محیط زیست کشور در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان و دیدار با استاندار از مهم ترین برنامه های سفر یک روزه سرکار خانم دکتر ابتکار و هیات همراه به سیستان و بلوچستان است.

کد خبر 2482250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha