۱۸ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۱۶

گزارش خبری مهر/

فوتبالیست کردستانی پدیده تیم ملی/هدیه غفوری برای کودکان سرطانی

فوتبالیست کردستانی پدیده تیم ملی/هدیه غفوری برای کودکان سرطانی

سنندج – وریا غفوری فوتبالیست کردستانی با ارائه بازی های خوب در رقابت های جام ملت های آسیا و با نظرسنجی صورت گرفته به عنوان پدیده تیم ملی کشورمان در این رقابت ها انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، وریا غفوری فوتبالیست کردستانی که بعد از چهل سال این استان را صاحب سهمیه ای در تیم ملی کرد، موفق شد به عنوان پدیده تیم ملی در رقابت های جام ملت های آسیا انتخاب شود.

وریا غفوری فوتبالیست با اخلاق کردستانی که فوتبال را از زمین های خاکی سنندج شروع کرد و بعد از درخشش در تیم های پاس همدان، نفت تهران راهی تیم ملی شد این روزها به یکی از بازیکنان شاخص در سطح کشور تبدیل شده است.

غفوری بعد از بازی در تیم نفت تهران بود که خود را به عنوان یک بازیکن خلاق مطرح کرد و بعد از آن مورد توجه تیم سپاهان اصفهان قرار گرفت و بعد از پشت سرگذاشتن یک فصل موفق هر چند که مورد بی مهری قرار گرفت و به رقابت های جام جهانی دعوت نشد ولی بالاخره آوردگاه جام ملت های آسیا فرصتی بود که این فوتبالیست شایسته کردستانی توانمندی های خود را به نمایش بگذارد.

استان کردستان در طول چهار دهه گذشته و بعد از درخشش دکتر بیژن ذالفقارنسب در تیم ملی، هیچ گاه بازیکی در تیم ملی بزرگسالان نداشته است و به همین دلیل وریا غفوری نه تنها این آرزوی کردستانی ها را برآورده کرد که با ارائه نمایشی فوق العاده به عنوان یک پدیده خود را مطرح کرد.

وریا غفوری که جای خسرو حیدری را در تیم ملی گرفته بود نمایش قابل قبول و حتی فراتر از حد انتظار را در چهار بازی تیم ملی در رقابت های ملت های آسیا از خود ارائه داد و به همین دلیل همواره از سوی کارشناسان فوتبال مورد تحسین قرار می گرفت.

بعد از پایان رقابت های جام ملت های آسیا و بر اساس نظری سنجی صورت گرفته توسط سایت سازمان لیگ، وریا غفوری، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری و سروش رفیعی به عنوان چهار نامزد کسب پدیده تیم ملی مورد نظرسنجی مردم قرار گرفتند.

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته که پنج روز برای شرکت در آن فرصت داده شده بود وریا غفوری با کسب اکثریت آرا در مقایسه با سه بازیکن دیگر به عنوان پدیدخ تیم ملی در رقابت های جام ملت های آسیا از سوی مردم برگزیده شد.

بعد از ظهر جمعه و قبل از آغاز رقابت دو تیم پرسپولیس و ملوان بندرانزلی جایزه پدیده تیم ملی در رقابت های جام ملت های آسیا با حضور جمعی از مدیران سازمان لیگ و همچنین ورزشکاران برجسته کشوری اهدا شد.

وریا غفوری بازیکن ارزشمند کردستانی در زمان تحویل گرفتن این جایزه طی سخنانی کوتاه گفت: قصد دارم که بخشی از این جایزه را به کودکان سرطانی استان کردستان اهدا کنم.

وی با این اقدام و حرکت خود بار دیگر باعث شد تا نام جوانان با استعداد و با انگیزه استان کردستان که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف خوش درخشیده اند را بلند آوازه کند.

وریا غفوری در شرایطی امروز در سطح اول فوتبال کشور می درخشد که در طول یک دهه اخیر بوده اند بازیکنان با استعداد دیگری در استان کردستان که متاسفانه به دلیل نبود حمایت های ملی استعدادهای آنها شکوفا نشده است.

امروز در رقابت های لیگ برتر و دسته اول باشگاه های کشور بیش از ۱۰ بازیکن کردستانی در ترکیب تیم های خود می درخشند ولی کردستان حتی در رقابت های حتی دسته اول نیز نماینده ای ندارد و به همین دلیل است که شمار زیادی از استعدادهای این استان فرصتی برای عرض اندام و نمایش توانمندی های خود ندارند.

همزمان با حضور وریا غفوری در تیم ملی بزگسالان از سال گذشته تاکنون نیز آرام عباسی عضو تیم صبای قم و زبیر نیک نفس عضو تیم صنعت نفت آبادان دو بازیکن دیگر استان کردستان بارها به اردوهای تیم ملی امید کشورمان دعوت شده اند و به نظر می رسد باید در سالهای آینده منتظر استعدادهای جدیدی از کردستان بود تا توانمندی های خود را در تیم ملی به نمایش بگذارند.

تقدیر و تجلیل از چهره های همچون وریا غفوری که در حین حضور در سطح اول فوتبال کشور با یک حرکت انسانی جایزه خود را به کودکان سرطانی هدیه می کند بهترین فرصت در راستای الگوسازی و فرهنگ سازی در جامعه است که انتظار می رود مسئولان و مدیران استان کردستان به ویژه ورزش و جوانان با همراه هیئت فوتبال از این چهره ملی به نحوی شایسته تقدیر و تجلیل کنند.

کد خبر 2488850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha