۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۴۸

محسنی بند پی:

بیش از ۸ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند

بیش از ۸ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند

کرمانشاه- مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت تا کنون بیش از هشت میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بند پی شامگاه دوشنبه در مراسم جشن طرح ملی بیمه سلامت همگانی در کرمانشاه، اظهار داشت: هشت میلیون و ۵۰ هزار نفر در کشور از ابتدای طرح بیمه سلامت همگانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه بیشترین کسانی که در این طرح بیمه شده اند از اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه بوده اند، افزود: ۲۴ درصد از افراد بیمه شده را خانوارهای بی سرپرست و زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

محسنی بند پی با مثبت ارزیابی کردن اجرای این طرح، گفت: عدم بهره مندی اقشار مختلف جامعه از بیمه سلامت پیش از اجرای طرح مذکور، از چالش هایی بود که حوزه سلامت کشور با آن مواجه بود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران خاطر نشان کرد: توجه به حوزه سلامت و کاهش هزینه های مردم در این حوزه از اولویت های دولت یازدهم بوده و اجرای طرح تحول سلامت به منظور تامین سلامت جامعه در حال انجام است.

محسنی بندپی از تلاش برای ارتقای خدمات دفترچه های بیمه خبر داد و خاطر نشان کرد: همچنین رایگان کردن هزینه درمان بیماران خاص و زیر پوشش قرار دادن درمان معتادان نیز از دیگر برنامه های در دست اقدام است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش سرانه روستائیان از ۲۶ به ۹۶ هزار تومان، اظهار داشت: این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و از دستاوردهای بزرگ اجرای طرح تحول سلامت است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه با اشاره به اجرای طرح مذکور در استان کرمانشاه، گفت: تا کنون ۶۱ درصد از کل جمعیت این استان زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند.

محسنی بندپی افزود: از این نظر استان کرمانشاه جزو سه استان برتر کشور است.

 

کد خبر 2492744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha