۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۱۲

هنرمند مجسمه‌ساز به مهر گفت:

جشنواره تجسمی فجر با ایده‌های جوانان زیباتر خواهد بود

جشنواره تجسمی فجر با ایده‌های جوانان زیباتر خواهد بود

منصور آذری هنرمند مجسمه ساز معتقدست که جشنواره هنرهای تجسمی فجر با ایده های جوانان زیباتر خواهد بود و البته با حذف جوایز یا هزینه‌ساخت آثار در بخش مجسمه نیز مخالف است.

منصور آذری هنرمند مجسمه ساز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره رویکرد تازه این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: هر رویکرد جدیدی یک آزمون و خطایی به همراه دارد و من فکر می کنم که باید مدتی بگذرد تا بتوان بهتر درباره آن نظر قطعی داد.

وی درباره غیررقابتی بودن این دوره از جشنواره نیز بیان کرد: در زمینه هنر مجسمه سازی باید بگویم که این هنر بسیار هزینه بر است و اگر سیاستی به‌کار گرفته می شد که جوایزی برای برترین های این جشنواره در نظر گرفته می شد یا این که هزینه ساخت این آثار را به هنرمندان راه یافته به جشنواره می دادند، هنرمندان تشویق می شدند و انگیزه بیشتری در آنها ایجاد می کرد.

رییس سابق انجمن هنرمندان مجسمه ساز در ادامه اظهار کرد: احساس می کنم به خاطر این که امسال با محدودیت منابع مالی روبرو هستیم، رویکرد جشنواره هنرهای تجسمی فجر به همین دلیل تغییر کرده و غیر رقابتی شده و به همین جهت از انجمن ها خواسته اند که در این جشنواره حضور پیدا کنند تا به شکل آبرومندانه ای این دوره برگزار شود.

وی تأکید کرد: این تغییر رویکرد در واقع نوعی اعتباری کار کردن است یعنی حضور هنرمندان پیشکسوت در این جشنواره با انگیزه تشویقی و دریافت جایزه و ... نیست و انتظاری از این بابت ندارند.

آذری در بخش پایانی سخنانش درباره کمرنگ شدن حضور جوانان در هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: به طور طبیعی جشنواره هنرهای تجسمی فجر با ایده های جوان زیباتر خواهد شد، جوانان حس نوتر و نگاه تازه تری دارند و به دنیای پیرامون خود جوانانه می نگرند بنابراین حضور جوانان در این جشنواره می تواند رویکرد هنر یک جامعه را به سمت افق های تازه تر سوق دهد و طراوت جوانانه ای را به جشنواره تزریق می کند.

هفتمین «جشنواره هنرهای تجسمی فجر» با رویکرد غیر رقابتی و سپردن امور آن به انجمن های تخصصی و همراه با بیش از یک هزار اثر در رشته های خوشنویسی، نگارگری، مجسمه سازی، سفال و سرامیک هنری، پوستر، کاریکاتور ، عکاسی و تصویرگری 14 بهمن ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا آغاز به کار کرد.

نمایشگاه بخش انقلاب و ایثار و شهادت از برنامه های هفتمین «جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر» است که با 22 عکس انقلاب، 30 نقاشی انقلاب و 37 اثر نقاشی و تصویرگری با موضوع ایثار و شهادت در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شده است.

نمایشگاه «پیامبر مهربانی» نیز از برنامه های هفتمین «جشنواره هنرهای تجسمی فجر» در خانه هنرمندان ايران برپاست.

کد خبر 2494879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha