۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۰۶

در جلسه علنی امروز؛

مجلس ضوابط تغییر کاربری اماکن برای احداث مساجد را تعیین کرد

مجلس ضوابط تغییر کاربری اماکن برای احداث مساجد را تعیین کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضوابط تغییر کاربری اماکن برای احداث مساجد در شهرها و روستاها را تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز و در ادامه بررسی طرح «حمایت از مدیریت، احداث، تجهیز و نوسازی مساجد و نمازخانه‌های کشور» مواد ۳ تا ۵ این طرح را به تصویب رساندند؛ بر اساس ماده ۳ «به منظور اجرای وظایف محوله در این قانون، با استفاده از نیروی انسانی و امکانات موجود، معاونتی به نام معاونت امور مساجد کشور که در این قانون «معاونت» نامیده می‌شود، در سازمان اوقاف، مساجد و امور خیریه تشکیل می‌شود. معاونت در تعیین امام جماعت و انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مسجد دخالت نخواهد داشت».

نمایندگان همچنین با تصویب ماده ۴ این طرح، سازمان جدید اوقاف، مساجد و امور خیریه را مکلف کردند تا وظایف،‌ اختیارات، نمودار سازمانی و نحوه فعالیت این معاونت را حداکثر تا سه ماه پس از تصویب این قانون، تدوین کرده و از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب هیات وزیران برساند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده ۵، سازمان اوقاف، مساجد و امور خیریه را مکلف کردند با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط و دانشگاه‌ها، با پژوهش مستمر و پس از تعیین شاخصه‌های جمعیتی مربوط و بر اساس پراکندگی جمعیتی شهرها و روستاهای کشور، مساجد و نمازخانه‌های مورد نیاز و مساحت آنها را تعیین کند و اصول و ضوابط آمایش مساجد کشور، جانمایی و احداث آنها را پیگیری کند.

بر اساس این مصوبه، در مواردی که نیاز به تغییر کاربری باشد، استانداری و شهرداری‌ها موظفند پس از اعلام رضایت مالک و درخواست معاونت در استان، با قید فوریت از طریق کمیسیون‌های ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری در شهرها و شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان‌ها در سایر موارد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در محدوده روستاها، نسبت به تغییر کاربری بر اساس ضوابط اقدام کنند.

کد خبر 2511381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha