۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۲۶

سلیمانی:

نرخ کرایه تاکسی ها در کرمانشاه هنوز افزایش نداشته است

نرخ کرایه تاکسی ها در کرمانشاه هنوز افزایش نداشته است

کرمانشاه- مدير عامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيرانی شهر کرمانشاه گفت: تا اين لحظه هيچ گونه افزايش قيمتی در نرخ کرايه های تاکسی این شهر نداشته ايم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی تاکسيرانی شهر کرمانشاه، سجاد سلیمانی اظهار داشت: تا اين لحظه هيچگونه افزايش قيمتی در نرخ کرايه های تاکسی در شهر کرمانشاه نداشته ايم و قيمت مصوب سال ۸۳ همچنان پابرجاست و اگر بنا به تغيير باشد به طور قطع از مجاری رسمی اعلام خواهد شد.

وی افزود: افزايش نرخ کرايه تاکسی های درون شهری مستلزم طی مراحل قانونی بررسی و پيشنهاد لايحه به شورا و مصوبه شورای شهر و تاييد فرمانداری شهرستان است و بر همين اساس با هرگونه افزايش قيمت خارج از روند قانونی، برخورد جدی خواهد شد.

سلیمانی با اشاره به بحث تغيير و يا عدم تغيير نرخ کرايه های تاکسی در ماه پاياني سال در کرمانشاه، تأکيد کرد: هنوز هيچ تصميمی در خصوص افزايش نرخ کرايه تاکسی ها گرفته نشده و نرخ کرايه تاکسی بايد همچنان براساس مصوبه سال ۹۳ شوراي شهر و تأييديه فرمانداری کرمانشاه محاسبه شود.

وی با بيان اينکه تعيين نرخ کرايه تاکسی های شهر کرمانشاه برای سال آينده بايد بصورت منطقی و عادلانه باشد گفت: بر اين اساس بررسی لازم و کارشناسانه جهت افزايش نرخ کرايه تاکسی برای سال ۹۴ براساس نرخ تورم، وضع معيشتی و اقتصادی مردم و تاکسيرانان صورت خواهد گرفت و در ابتدای سال ۹۴ لايحه پيشنهادی تعيين نرخ کرايه جهت بررسی و تصويب به شورای اسلامی شهر کرمانشاه ارائه خواهد شد.

مدير عامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيرانی کرمانشاه، تصريح کرد: در بحث تعيين نرخ کرايه تاکسي نرخ تورم اعلام شده از سوی دولت بايد ملاک اصلی برای تعيين کرايه تاکسی های درون شهری باشد و بايد به اصل مهم عرضه و تقاضا توجه کرد.

سليماني با تأکيد بر اينکه هرگونه افزايش نرخ کرايه تاکسي های درون شهری در سال جاری غيرقانونی است و تخلف محسوب مي شود، افزود: رانندگان زحمتکش تاکسی افراد بسيار زحمتکش و قانونمندی هستند که عليرغم مشکلات مالی و با وجود آزادشدن نرخ حاملهای انرژی همچنان با رعايت نرخ مصوب به ارائه خدمت پرداخته اند و حاضر به تخطی از قانون نشده اند اما متأسفانه در هر قشری ممکن است افرادی هم باشند که در پايان سال اقدام به افزايش غيرقانونی کرايه کنند که با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وي در پايان تصريح کرد : کميته انضباطی سازمان تاکسيرانی در اين مدت به شکل ويژه فعال است و با متخلفين و تغيير دهندگان نرخ کرايه های تاکسی پيش از ابلاغ رسمی برخورد قانونی و لازم صورت خواهد پذيرفت. 

کد خبر 2512184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha