۲۵ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۰۸

امنیت شغلی عکاسان سینما-۱

۸۰ درصد فیلمسازان از عکاسان غیرحرفه‌ای بهره می‌برند/ جلسه با صنوف

۸۰ درصد فیلمسازان از عکاسان غیرحرفه‌ای بهره می‌برند/ جلسه با صنوف

بهرنگ دزفولی زاده عضو کمیته امنیت شغلی عکاسان سینمای ایران از برنامه‌های این کمیته برای پیگیری حقوق عکاسان عضو صنف برای حضور در پروژه‌های سینمایی صحبت کرد.

بهرنگ دزفولی‌زاده عکاس سینمایی و عضو کمیته امنیت شغلی عکاسان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار مهر و با اشاره به بخشی از فعالیت های کمیته امنیت شغلی عکاسان سینمایی ایران، گفت: کمیته امنیت شغلی عکاسان سینمای ایران دی ماه سال ۹۴ با موافقت و زیر نظر شورای مرکزی عکاسان سینمای ایران که مدیریت آن را حافظ احمدی برعهده دارد، تشکیل شد.

وی ادامه داد: اعضای کمیته امنیت شغلی عکاسان سینمای ایران شامل علی نیک رفتار، کوروش پیرو، حسن شجاعی و من است و تا امروز جلساتی را با صنوف مختلف سینمایی برگزار کرده ایم.

این عکاس سینمایی با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته ۸۰ درصد از فیلم های سینمایی که در کشور ساخته شده از عکاسان غیرحرفه ای استفاده کرده اند، توضیح داد: متاسفانه بسیاری از سازندگان فیلم های سینمایی به بهانه های مختلف از جمله نبود بودجه برای ساخت فیلم، از عکاسان غیرحرفه ای که بیشتر عکاسان فعال در آتلیه و یا عکاسان تبلیغاتی تازه‌کار هستند استفاده می کنند تا بتوانند به آنها دستمزد پایین تری پرداخت کنند.

وی بیان کرد: کمیته امنیت شغلی عکاسان سینمای ایران به این دلیل تشکیل شده است تا بتواند در زمینه ایجاد امنیت شغلی برای عکاسان سینمای ایران فعالیت کند. برهمین اساس با اعضای انجمن عکاسان جلسه گذاشته و به آنها اعلام کردیم که به دلیل شرایط موجود با تهیه کنندگان همکاری بیشتری کرده و در فیلم های سینمایی حضور پیدا کنند.

دزفولی زاده تاکید کرد: پیش بینی شده است برای حل مشکلات حضور عکاسان حرفه ای در فیلم های سینمایی ۲۵ جلسه با صنوف مختلف که با بخش عکس فیلم در ارتباط هستند، برگزار شود و تا امروز ۵ جلسه برگزار شده است. همچنین در حال حاضر از بین ۷۰ عضو انجمن عکاسان سینمای ایران، نام ۴۹ نفر از عکاسان فعال طی ۲ سال گذشته در سینمای ایران در یک لیست به فیلمسازان ارائه شده تا بتوانند از میان این افراد عکاسان مورد نظر خود برای پروژه های سینمایی را انتخاب کنند.

عکاس فیلم سینمایی «همه چیز برای فروش» بیان کرد: در کنار برگزاری جلسات مختلف با صنوف سینمایی، با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز جلساتی داشتیم. همچنین در اولین بند دریافت پروانه ساخت آمده است که در بخش های مختلف تولید فیلم باید از اعضای صنوف سینمای ایران استفاده شود. همین مساله نشان می دهد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این امکان را به تمام صنوف داده است که اگر این قانون در مورد صنفی رعایت نشود، صنف مربوطه پیگیری لازم را در این زمینه انجام دهد.

دزفولی زاده در پایان تاکید کرد: امیدوارم صنف تهیه کنندگان و کارگردانان سینمای ایران با ما در این زمینه همکاری و همراهی کند.

کد خبر 2529393

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha