۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۲۰

پدر سردار شهید حسن شاطری دار فانی را وداع گفت

پدر سردار شهید حسن شاطری دار فانی را وداع گفت

سمنان- حاج محمد شاطری پدر سردار شهید «حسن شاطری» به ندای حق لبیک گفت و به ملکوت اعلا پیوست و به دیار فرزند شهیدش شتافت.

به گزارش خبرنگار  مهر، حاج محمد شاطری که مدتی با عارضه بیماری دچار بود چند روز پیش برای انجام درمان در بیمارستان خاتم الانبیاء تهران بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت اما صبح امروز بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

تشییع پیکر این مرحوم فردا ساعت ۱۷ از مسجد زینبیه سمنان به سوی امام زاده یحیی (ع) این شهر خواهد بود و در آنجا به خاک سپرده خواهد شد.

مراسم هفت حاج محمد شاطری عصر پنجشنبه در سمنان برگزار می شود.

زنده یاد حاج محمد شاطری که خود نیز از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس بود،با تربیت فرزندانی شایسته چون حاج حسن از خود باقیات و صالحات برجای گذاشت.

مهندس حسام خوش‌نویس «حسن شاطری»، یکی از فرماندهان سپاه قدس و مسئول بازسازی لبنان بود. آن شهید بزرگوار در تیرماه سال ۱۳۴۱ در سمنان متولد شد و در جریان جنگ ایران و عراق در حوزه مهندسی جنگ، جاده‌سازی و راه‌سازی مناطق جنگی فعالیت داشت.

با پایان یافتن جنگ در بازسازی کردستان و افغانستان به فعالیت پرداخت و با نام مستعار حسام خوش‌نویس به عنوان رئیس ستاد بازسازی جنوب لبنان در لیست تحریم آمریکا قرار داشت.

وی پس از جنگ ۳۳ روزه مسئول بازسازی لبنان شد،  از جمله اقدامات وی می‌توان به بازسازی کلیساهای جنوب لبنان و بازسازی و تعمیر راه‌ها و پل‌ها و همچنین ساخت مسجد قدس در مرز اسرائیل و لبنان اشاره کرد.

 وی در مسیر دمشق به بیروت و در جریان رسیدگی به کارهای ستاد بازسازی شهید شد.

 شهید حسن شاطری در بسیاری از نقاط حساس نظامی مورد توجه جمهوری اسلامی ایران طرح‌های عمرانی را مدیریت و اجرا کرده که ساخت مجتمع سیدالشهدا(ع) در محل سخنرانی سید حسن نصرالله، بازسازی منازل و مساجد ضاحیه از جمله مسجد قائم (عج) در جنوب لبنان، بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه‌سازی اعم از اصلی و فرعی و روستایی، ساخت پل‌های مواصلاتی، بازسازی بسیاری از مدارس و همچنین بیمارستان امام خمینی (ره) و کمک به باغ موزه ملیتا برای حزب الله لبنان از دیگر فعالیت های این شهید والامقام بوده است.

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای پس از شنیدن خبر شهادت حسن شاطری فرمودند: خوشا به حال حاج حسن، جوانیش در مسیر خدمت به دین و انقلاب و امام بود و در پایان با نوشیدن شربت شیرین شهادت بهترین پایان را برای زندگی خود رقم زد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهید شاطری، خطاب به فرزندان وی فرمودند: از این پس من پدر شما هستم.

کد خبر 2667191

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha