۶ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۰۱

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی:

اوقات فراغت فرصتی برای فعالیت جوانان در پرتو آموزه های دینی است

اوقات فراغت فرصتی برای فعالیت جوانان در پرتو آموزه های دینی است

بجنورد- مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: اوقات فراغت فرصتی مغتنم برای جذب نوجوانان و جوانان برای انجام فعالیت های شادی آفرین در پرتو آموزه های دینی است.

هاشم شیرازیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آغاز فعالیت های ستاد اوقات فراغت کانون های مساجد خراسان شمالی با عنوان طرح «آسمانی ها» افزود: این طرح با هدف استفاده از تمام ظرفیت ها، تنوع بخشی به فعالیت ها و برنامه ها و نیز اهتمام نسبت به اجرای فعالیت های شادی آفرین و نشاط آور در پرتو آموزه های دینی در کانونهای مساجد استان اجرا می شود.

وی با تاکید بر انسجام و ساماندهی فعالیت ها و برنامه های اوقات فراغت اظهار داشت: این اقدام به منظور هماهنگ سازی و ایجاد وحدت رویه در برنامه ها و فعالیت ها، شناسایی ظرفیت ها، قابلیت ها و اولویت های کانون ها و ارتقای سطح توانمندی آنها و همچنین فراهم آوردن زمینه جذب هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان به سمت برنامه کانون های مساجد، عملیاتی می شود.

شیرازیان، توجه ویژه به فعالیت های شاخص، سبک زندگی اسلامی، فعالیت های قرآنی، فرهنگ ایثار و شهادت، عفاف و حجاب و توجه به شعار سال در برنامه ریزی اوقات فراغت را از جمله وظایف و برنامه های این ستاد عنوان کرد.

وی تصریح کرد: به منظور تشکیل ستادهای اوقات فراغت در شهرستان ها و کیفی سازی فعالیت ها و درجه بندی کانون ها و همچنین بازدید از فعالیت پایگاه های اوقات فراغت، نظام نامه اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد تدوین شده است.

شیرازیان با اشاره به تقارن ایام ماه مبارک رمضان با ایام اوقات فراغت، برنامه های قرآنی و آشنایی با سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را محور فعالیت های پایگاه های اوقات فراغت عنوان کرد.

وی همچنین از اعزام ۲۰ مبلغ از حوزه علمیه قم و خراسان شمالی به روستاهای محروم در این ایام خبر داد و گفت: جذب مربیان مراکز فنی و حرفه ای به منظور برگزاری آموزش های فنی و مهارتی و اهدای گواهینامه معتبر به شرکت کنندگان از دیگر برنامه های ستاد اوقات فراغت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون ۳۴۰ کانون فرهنگی و هنری، ۲۱ پایگاه طرح تلاوت نور و چهار مرکز دیجیتال در مساجد خراسان شمالی فعالیت دارند.

 

کد خبر 2761384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha