۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۹

آخرین خداحافظی شهریار عدل باکاخ گلستان/ خاکسپاری درقطعه نام آوران

آخرین خداحافظی شهریار عدل باکاخ گلستان/ خاکسپاری درقطعه نام آوران

پیکر شهریار عدل باستان شناس برجسته ایرانی در قطعه نام آوران بهشت زهرا به خاک سپرده می شود. خودرو حامل پیکر وی به دلیل خدمات بزرگش به کاخ گلستان وارد این کاخ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه میراث فرهنگی، حمیده چوبک رییس پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: پیکر شهریار عدل بامداد شنبه ششم تیر ماه وارد تهران شده و تا مراسم تشییع به بیمارستان سینا منتقل می شود. همچنین تدفین و بزرگداشت آن زنده یاد توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و موزه ملی برگزار خواهد شد.

وی افزود: بر اساس هماهنگی های انجام شده با خانواده شهریار عدل، مراسم تشییع ساعت ۹:۳۰ روز یکشنبه هفتم تیرماه از مقابل موزه ملی واقع در ابتدای خیابان سی تیر شروع می شود. خودرو حامل پیکر شهریار عدل به دلیل خدمات بزرگ آن زنده یاد به کاخ گلستان و پس از عبور از مقابل این کاخ به بهشت زهرا منتقل خواهد شد.

چوبک گفت که مراسم بزرگداشت آن زنده یاد نیز از ساعت ۹ تا ۱۲ روز سه شنبه ۹ تیر ماه در کاخ گلستان برگزار می شود.

رییس پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بیان کرد که به دلیل مقام و جایگاه علمی برجسته شهریار عدل به عنوان دانشمند باستان شناسی و کارشناس بین المللی میراث فرهنگی تلاش خواهیم کرد تا مراسمی باشکوه و در شان آن زنده یاد برگزار کنیم. قرار است «یادنامه شهریار عدل» شامل فعالیت های آن زنده یادتوسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منتشر شود.

به گفته وی جامعه باستان شناسی ایران نیز قرار است مجموعه مقاله های او را با عنوان " شهریارنامه" منتشر کند.

کد خبر 2786308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ساندرا زند ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
      0 0
      روحش شاد امیدوارم ایران قدر این اسطوره ها را بداند.