۱۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۹

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی:

راهکارهایی برای توجه جامعه به مفاهیم قرآنی ارائه شود

راهکارهایی برای توجه جامعه به مفاهیم قرآنی ارائه شود

قم - مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی از متخصصان و پژوهشگران علوم قرآنی خواست تا راهکارهایی برای توجه بیشتر جامعه به مفاهیم قرآن ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی نجفی قدسی، شامگاه شنبه در جمع تعدادی از اعضای انجمن قرآن پژوهی که در بیت علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه امروز در کشور شاهد برگزاری برنامه‌های مختلفی در زمینه حفظ و قرائت و تجوید قرآن کریم هستیم اما مسئله‌ای که مورد دغدغه رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید است آن است که فعالیت‌های قرانی تنها معطوف به همین موارد نباشد.

وی با بیان اینکه امروز نیاز جامعه آن است که به مفاهیم و تفسیر قرآن کریم بیش از گذشته توجه شود، افزود: توجه به امر مفاهیم قرآن؛ موضوعی است که امروز باید مورد توجه قرآن پژوهان قرار گیرد و در این راستا لازم است راهکارهایی را برای جامعه ارائه کنند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی، با تأکید بر این که انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه ظرفیت خوبی برای برنامه‌ریزی در زمینه توجه بیشتر اقشار مختلف مردم به مفاهیم قرآن کریم دارد، افزود: در خوش‌بینانه ترین صورت ممکن اگر اقدامی از سوی مراکز تخصصی قرآن همانند انجمن قرآن پژوهی صورت نگیرد کسی در این عرصه قدم نخواهد گذاشت.

وی بیان داشت: دارالقرآن علامه طباطبایی این آمادگی را دارد تا میزبان متخصصان امور قرآنی باشد تا برنامه‌های مدونی در زمینه افزایش توجه جامعه به مفاهیم و معانی قرآن کریم تهیه و تدوین کنند و در این راستا شورای عالی مدیریت حوزه علمیه نیز حمایت خواهد کرد.

نجفی قدسی ابراز امیدواری کرد: می‌توان با مشارکت متخصصان قرآنی و اساتید تفسیر قرآن کریم در حوزه علمیه، راهکارهای اجرایی برای حرکت از توجه به سطح تا متن قرآن کریم ارائه دهیم.

کد خبر 2851636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha