۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۰

وزیر جهاد کشارزی:

دست واسطه های گوشت و مرغ را کوتاه می کنیم

دست واسطه های گوشت و مرغ را کوتاه می کنیم

آق قلا – وزیر جهاد کشاورزی ضمن پیش بینی برداشت ۷۰۰ تن میگو تا پایان سال جاری اظهار کرد: با افتتاح زنجیره های تولیدات گوشت و مرغ دست واسطه ها را کوتاه می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی پیش از ظهر سه شنبه در آئین افتتاحیه ۱۲ پروژه متمرکز در آق قلا، گلستان را نگینی سبز توصیف کرد و گفت: وجود منابع خدادادی دریا، جنگل، دشت و زمین های حاصل خیز می تواند این استان در آینده ای نزدیک به سمت استان های توسعه یافته پیش ببرد.

حجتی افزود: طرح سیستم های میلینگ آبیاری تحت فشار یک هزار و  ۴۹۴ هکتاری، با توجه رئیس جمهور، دولت و مجلس روز به روز در حال توسعه و گسترش است.

وی تصریح کرد: باوجود محدویت های اعتباری، دولت به علت حساسیت و اثربخشی در بخش بهره وری آب توجه جدی به این طرح دارد تا با آن استفاده از آب را حداقل دوبرابر سازد.

وی گلستان را سومین استان تولیدکننده گوشت و مرغ در کشور عنوان و اظهار کرد: با افتتاح زنجیره های تولیدات گوشت و مرغ و مدیریت واحد، می توانیم دست واسطه ها را کوتاه کنیم و قیمت تمام شده را کاهش دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی به پرورش میگو اشاره کرد و گفت: برای پرورش میگو در گمیشان یک سایت ۱۰ هزار هکتاری در نظر گرفته شده که چهارهزار هکتار آن مخصوص عملیات اجرایی است.

حجتی یادآور شد: در سال گذشته ۴۷۰ تن میگو برداشت کرده ایم و پیش بینی امسال ما برداشت ۷۰۰ تن میگو است.

وی تصریح کرد: در گلستان، ۲۸۰ هزار هکتار زمین از آق قلا تا گمیشان به طرح زهکشی آب اختصاص داده می شود و با اجرای آن می توانیم به حفظ خاک کمک کنیم.

کد خبر 2874730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha