۵ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۳۳

مدیر جهاد کشاورزی هشترود خبر داد؛

تجهیز اراضی هشترود به آبیاری قطره ای با اجرای ۱۸ طرح در هفته دولت

تجهیز اراضی هشترود به آبیاری قطره ای با اجرای ۱۸ طرح در هفته دولت

هشترود - مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: همزمان با هفته دولت ۱۸ طرح آبیاری تحت فشار و آبیاری بارانی در بخش مرکزی هشترود به بهره برداری رسید .

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل کریمی اصل صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح این طرح ها که بصورت نمادین در روستای آغچه رود برگزار شده بود، اظهار داشت: این طرح ها  در روستاهای لامشان، دشمنلو، ذوالبین، حسن کندی، سلوک، ینگجه،  سیف الدین، توپ آغاج،   سلمانکندی، کلب کندی، پاشابیگ، یلی درق درق علیا، صوفی حسن و مغامیر و  در ۵۹ هکتار اجرا می شود .

وی افزود:  برای این طرح ها چهار میلیارد و ۹۱۹ میلیون ریال هزینه شده که از این مبلغ سه میلیارد و ۴۴۷ میلیون ریال کمک بلاعوض دولتی و یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال سهم آورده شخصی می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود با اشاره به بحران آب در کشور گفت : آبیاری تحت فشار تنها راه مقابله با کمبود آب و افزایش محصول با راندمان بالاست و جهاد کشاورزی نیز به منظور فراهم آوردن موجبات توسعه پایدار کشاورزی و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی در جهت تامین امنیت غذائی، رشد سرمایه گذاری و عمران و توسعه روستاها و توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار تمام اهتمام خود را در جهت استفاده بهینه از پتانسیل های آبی معطوف داشته است.

وی حذف عملیات تسطیح و کاهش هزینه های آماده سازی اراضی، تهویه مناسب خاک، تسهیل مبارزه با یخبندان، آفات و انگل ها و کاهش هزینه نیروی کارگری در مقایسه با روش های آبیاری سطحی  را از مزیت های آبیاری تحت فشار عنوان کرد.

کریمی در پایان تصریح کرد: افزایش راندمان آبیاری در مقایسه با روش های سنتی، به حداقل رساندن تلفات و آب و فرسایش خاک، بازده محصولات آبیاری بارانی در اغلب موارد بیشتر از آبیاری سطحی، امکان آبیاری در اراضی کم عمق و اغلب خاک ها و آبیاری در اراضی شیبدار از دیگر مزایای این طرح ها هستند.

کد خبر 2896865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha