۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۲۰:۴۰

طی یکسال گذشته؛

۸۲۵ میلیاردتومان خسارت به بخش کشاورزی خراسان شمالی وارد شد

۸۲۵ میلیاردتومان خسارت به بخش کشاورزی خراسان شمالی وارد شد

بجنورد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: طی یکسال گذشته۸۲۵میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل و خشکسالی به بخش کشاورزی این استان وارد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله یوسفی عصرسه شنبه در نشست خبری، با بیان این مطلب افزود: از مجموع خسارت های وارد شده طی یکسال گذشته ۱۴۸میلیارد تومان مربوط به سال جاری بوده است.

وی گفت: به رغم خسارت زیادی که به بخش کشاورزی و کشاورزان استان وارد شد اما تاکنون هیچ مبلغی برای جبران پرداخت نشده است.

یوسفی اظهار کرد: همچنین سال گذشته ۳۹.۵ میلیارد تومان اعتبارات دولتی به سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تخصیص داده شد و از اعتبارات ملی در حوزه تملک ۱۴‌.۷ میلیارد تومان جذب شد.

وی گفت: امسال نیز تسهیلات منابع بانکی به حوزه توسعه بخش کشاورزی تخصیص داده شد.

یوسفی بااشاره به ۱۹مهرماه سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی افزود: در این سفر مصوبات خوبی برای توسعه استان تصویب و محور توسعه خراسان شمالی نیز حوزه کشاورزی اعلام شد.

به گفته وی در سفر رهبری به استان ۳۷۵.۹ میلیارد تومان اعتبار از طریق پرداخت تسهیلات برای کشاورزی در نظر گرفته شد.

یوسفی اضافه کرد: از مجموع اعتبارات سفر رهبری ۲۰۰میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و ۱۷۶میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات تملک دارایی است.

وی افزود: علاوه براین طی جلسه اخیر که با نماینده دفتر مقام معظم رهبری در استان برگزار شد ۱۷میلیارد تومان دیگر نیز برای تکمیل طرح های نیمه تمام کشاورزی تخصیص داده شد.

یوسفی گفت: مهمترین پروژه سفر رهبری تشکیل صندوق حمایت از سرمایه گذاری بخش کشاورزی استان بود که هم اکنون نیز این صندوق در تمام شهرستانهای استان و با استقبال خوب کشاورزان راه اندازی شده است.

وی گفت: در این صندوق ۵۱درصد آورده مربوط به مردم و ۴۹درصد مربوط به دولت است.

ريیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین با اشاره به سفر کاروان تدبیرو امید به خراسان شمالی اظهار کرد: در این سفر نیز ۶۰ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی استان مصوب شد.

وی از راه اندازی ایستگاه هواشناسی باغی در شمال شرق کشور و در شهرستان فاروج خبر داد.

یوسفی میزان صادرات محصولات کشاورزی استان در سال جاری را ۴.۵ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته کاهش داشته و در برنامه ششم توسعه باید اقدامات موثری در راستای افزایش صادرات محصولات کشاورزی استان پیش بینی شود.

کد خبر 2940208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha