نویسنده بریتانیایی با «اسب سحرآمیز» به بازار کتاب ایران رسید

نویسنده بریتانیایی با «اسب سحرآمیز» به بازار کتاب ایران رسید

«اسب سحرآمیز» نخستین رمان مگدالن ناب با ترجمه نلی محجوب از سوی کتاب‌های دارکوب منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، «اسب سحرآمیز»، اولین رمان مگدالن ناب نویسنده بریتانیایی است که در ایران منتشر می‌شود. او تا پیش از مرگش در سال ۲۰۰۷ بیش از ۴۰ عنوان برای کودکان نوشته بود. مشهورترین رمان های او دو مجموعه «ماجراهای جوزی اسمیت» و داستان‌های پلیسی  «ماجراهای کاراگاه مارشال گارناسیا» هستند.

مگدالن ناب، جز این مجموعه‌ها، دو رمان کودک دیگر هم نوشته که یکی از آنها «اسب سحرآمیز» است. داستانی که اولین بار در سال ۱۹۹۳ منتشر شد و خیلی زود از سوی انجمن آی بی بی وای (دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان) لقب یک اثر کلاسیک مدرن را به خود اختصاص داد.

«اسب سحرآمیز»، روایت زندگی دختری به نام ایرناست که در مزرعه‌ای دور افتاده همراه با پدرومادرش زندگی می‌کند. ایرنا کودک خوشحالی نیست چون نه پدربزرگ و مادربزرگی دارد که کریسمس را با آنها جشن بگیرد و نه دوست و هم‌بازی. او فکر می‌کند دیگر چیزی در دنیا خوشحالش نخواهد کرد. اما در یکی از شب‌های نزدیک به سال نو، خیلی اتفاقی جلوی ویترین خاک گرفته یک دست دوم فروشی چشمش به یک اسب چوبی می افند و با آمدن این اسب چوبی به اصطبل خانه‌شان، دنیای ایرنا زیرو رو می‌شود. ایرنا دیگر تنها نیست و البته درس‌های بزرگی در زندگی یاد می‌گیرد از همه مهم‌تر این‌که هیچ وقت نباید چیزی را از آن خود بداند ...

«اسب سحرآمیز»، نخستین رمان مگدالن ناب، نویسنده بریتانیایی با ترجمه نلی محجوب از سوی کتاب‌های دارکوب، واحد کودک و نوجوان انتشارات دنیای اقتصاد در ۱۱۰۰ نسخه و به قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 2992761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha