۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۳۱

داستان‌هایی که شجاعت را به کودکان می‌آموزد

داستان‌هایی که شجاعت را به کودکان می‌آموزد

کتاب‌های دارکوب، یک مجموعه ۱۰ جلدی از مشهورترین داستان‌های پرماجرای جهان چون رابین‌هود و رابینسون کوروزو را منتشر کرده که شجاعت را به کودکان می‌آموزد.

به گزارش خبرنگار مهر، ادبیات کلاسیک، یک گنجینه جهانی است که باید به روز شود و بازنویسی و بازآفرینی داستان‌هایی چون رابین هود، گالیور، علاءالدین، علی بابا و دیگر شخصیت‌های افسانه‌ای برای کودکان و نوجوانان لازم و ضروری است همان‌گونه که لازم است نویسندگان ایرانی، ضرب‌المثل‌ها، قصه‌ها و افسانه‌های ایرانی و همچنین ادبیات کهن این مرز و بوم چون شاهنامه و خمسه نظامی و مثنوی بازنویسی و بازآفرینی شود.

انتشارات دنیای اقتصاد مجموعه‌ای ۱۰ جلدی از مشهورترین قصه‌های پرماجرای جهان را منتشر کرده است. در این مجموعه که تونی بردمن آن را بازنویس و مسعود ملک‌‌یاری ترجمه کرده است، قصه‌های کودکانه شناخته‌شده‌ای چون رابین‌هود و گالیور و رابینسون کروزوئه و داستان‌هایی کمتر شناخته شده از ملت‌های گوناگون چون آتور و جیسون به‌چشم می‌خورد.

محتوای این کتاب‌ها عمدتا آموزش درستکاری و شجاعت به کودکان است. مسعود ملک یاری، ترجمه ساده و روانی از داستان‌ها ارائه کرده؛ این مجموعه ۱۰ جلدی از سوی کتاب‌های دارکوب(واحد کودک و نوجوان انتشارات دنیای اقتصاد) منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

«رابین‌هود و تیر نقره‌ای، گالیور در لی‌لی پوت، علاءالدین و غول افسانه‌ای، دیوید و نره غول، رابینسون کروزو، کشتی شکسته، بیوولف قهرمان، ویلیام تل و سیب آزادی، آرتور و شمشیر پادشاه، جیسون و سفر به انتهای جنوی و علی بابا و گنج پنهان»، ۱۰ جلد این مجموعه هستند که در ۱۲۰۰ نسخه و به قیمت هر جلد ۸۰۰۰ تومان منتشر شده است.

 

کد خبر 3563054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha