۲۴ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۳۹

آیت‌الله حسینی بوشهری:

حوزه از تولیدات فاخر حمایت می‌کند/ رسالت جهانی حوزه در تبلیغ

حوزه از تولیدات فاخر حمایت می‌کند/ رسالت جهانی حوزه در تبلیغ

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اینکه شورای عالی حوزه و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از تولیدات فاخر حوزویان حمایت می‌کند، گفت: آسیب‌ها و نقاط ضعف و قوت کار ما نیاز به بررسی عمیق دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری چهارشنبه شب در نشست انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه که در دارالقرآن الکریم علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: حدود ۲۰ انجمن علمی در حوزه علمیه تاسیس شده و تعداد زیادی از حوزویان در این انجمن‌ها فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی و پژوهشی دارند یعنی حوزه در این بعد یک حرکت ارزشمندی را آغاز کرده و امیدواریم کار را به طوری طراحی کند که نیازهای پژوهشی حوزه، نظام و بشر را به سامان برسانند.

این عضو خبرگان رهبری گفت: صاحبنظران علم ارتباطات معتقدند که امروز ارتباطات و تبلیغات مهم‌ترین بستر انتقال ترویج فکر، فرهنگ و ارزش‌ها در یک جامعه است. امروز مکاتب، اقوام و ملل بر پایه همین رسانه‌ها از مرام و مکتب و ایده خودشان تبلیغ می‌کنند.

امیدواریم عظمت حوزه علمیه نجف به این حوزه برگردد

وی محتوای پیام، ابزار و وسایل انتقال دهنده و مخاطب را سه حوزه معرفتی علم ارتباطات بیان کرد و در مورد رسالت جهانی حوزه در بعد تبلیغ افزود: در عصری که نبی اکرم و امامان معصوم به ظاهر در میان ما نیستند سئوال این است که چه رسالتی بر عهده حوزه علمیه است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه اصل اسلام ما جهانی، جاودانه و جامع و کامل است، اظهار داشت: از روزی که اسلام پا به عرصه وجود گذاشته، پیامبر گرامی اسلام بعد جهانی بودن آن را مورد توجه داشتند.

به گفته مدیر حوزه‌های علمیه کشور، دعوت به اسلام منحصر به جزیره العرب نبود و نامه‌های پیامبر به سران کشورهای مختلف نشان دهنده بعد جهانی بودن رسالت ایشان است.

وی افزود: این سرمایه را به راحتی به دست نیاورده‌ایم و امروز به عنوان وارث انبیای الهی وظایف سنگینی بر عهده داریم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت حوزه علمیه قم، اضافه کرد: امیدواریم عظمت حوزه علمیه نجف به این حوزه برگردد ولی امروز استوارترین و بزرگ‌ترین حوزه علمیه شیعی حوزه علمیه قم است.

شناخت دین وظیفه نخست حوزویان

وی شناخت دین را وظیفه نخست حوزویان دانست و افزود: کار دوم ما این است که به وظایف عملی خودمان پایبند باشیم تا موقعی که سخن می‌گوییم بر دل نشیند.

وی اظهار داشت: خروجی تحقیق و درس خارج، تبلیغ دین است و در آیات قرآن به پیامبر نگفته‌اند که تحقیق و تدریس کند، بلکه کار ایشان تبلیغ بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور پاسخگویی به شبهات دینی را رسالت سوم حوزویان بیان کرد و افزود: وهابیت، مسیحیت و معاندان برای اینکه ریشه‌های دین را سست کنند شبهاتی وارد می‌کنند بنابراین وظیفه ما پاسخگویی به این شبهات است.

به اعتقاد معاون جامعه مدرسین، تبلیغ دین عرصه‌های وسیعی دارد و اگر حوزویان شبانه روز به تبلیغ دین بپردازند باز هم کاری نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه شرایط امروز ما با شرایط چند سال قبل متفاوت است، اظهار داشت: ما در مقابل هجمه‌های سنگین دشمن قرار داریم و باید باورها و پایگاه‌های اعتقادی آنها را از بین ببریم.

مهندسی فرهنگی نیاز داریم

آیت‌الله حسینی بوشهری تاکید کرد: باید نقشه داشته باشیم، چون بدون نقشه، کار پیش نمی‌رود. امروز مهندسی فرهنگی نیاز داریم و نمی‌توانیم به دور خودمان بچرخیم و کارهای پیرامونی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: نکند دشمن ما را مشغول بحث هلال شیعی کند و آنها هلال عثمانی برای ما درست کنند، یا ما را درگیر هلال شیعی کنند و آنها برای ما هلال غربی درست کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: امروز با هزاران کتاب، رسانه و برنامه‌های مختلف انحرافی مواجه هستیم که باید از اسلام و شیعه و مکتب اهل بیت دفاع کرد، چون نگاه پیامبر و امیرالمومنین و حضرت بقیه‌الله به حوزویان است.

وی با بیان اینکه شورای عالی و مسئولان حوزه از کارهای پژوهشی فاخر استقبال می‌کند، افزود: آسیب‌ها و نقاط ضعف و قوت کار ما نیاز به بررسی عمیق دارد و گاهی جلسات ما درگیر تعارف‌ها می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد: در رسالت تبلیغ، همه ما باید هنر عرضه دین را بیاموزیم، چراکه امروز خیلی‌ها تشنه معارف اهل بیت هستند.

کد خبر 3024543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha