۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۱۴

امین بهروزی در گفتگو با مهر:

«روزهای بی‌پایان» درباره عشق و انتخاب است/اثری برای همذات‌پنداری

«روزهای بی‌پایان» درباره عشق و انتخاب است/اثری برای همذات‌پنداری

کارگردان «روزهای بی باران» با اشاره به اینکه این نمایش درباره مضامینی چون عشق و انتخاب است عنوان کرد گروه نمایش با هزینه شخصی ظرفیت صندلی های سالن سایه تئاتر شهر را افزایش خواهند داد.

امین بهروزی نویسنده و کارگردان نمایش «روزهای بی باران» درباره اجرای این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: این نمایش از ۲۷ خردادماه اجرای خود را در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر آغاز می کند. «روزهای بی باران» در جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر در بخش تازه های تئاتر ایران در سالن چهارسو به صحنه رفته بود اما از آنجا که سالن سایه برای اجرای عمومی ما در نظر گرفته شده است و این سالن در حالت یک سویه ظرفیت بسیار کمی دارد و در وضعیت دو سویه و سه سویه نیز عمق میدان صحنه کم می شود ما تصمیم گرفتیم با هزینه شخصی تعدادی صندلی به ظرفیت سالن اضافه کنیم تا نمایش در وضعیت یک سویه به اجرا برود و مخاطبان بیشتری بتوانند به دیدن اثر بنشینند.

وی درباره استفاده از عناصر سینمایی و تقطیع در نمایش توضیح داد: متاسفانه سال هاست که نوعی تفکیک بندی بین بازی های تئاتری و سینمایی وجود دارد و به نظر می رسد هر بازی بدی را که غلو شده و همراه با ادا باشد بازی تئاتری می نامند که من اصلا این حرف را قبول ندارم چون معتقدم بازی خوب، خوب است چه در سینما باشد و چه در تئاتر. در اجرای این اثر نمایشی نیز مخاطب شاهد تقطیع و برش های زمانی و سادگی در بازی ها خواهد بود.

بهروزی بیان کرد: در واقع ما اصرار داشتیم که بازی ها کاملا رئالیستی و صحنه نمایش نیز خالی باشد. معتقدم تئاتر هنر آدم هاست و فقط با حضور چند بازیگر نیز می تواند اجرا شده و حرفش را بزند به همین جهت موسیقی و افکت و استفاده از ویدئو پروجکشن را که قبلا مدنظرم بود به تعمد حذف کردم. امیدوارم بازی ها و فرم روایت نمایش برای مخاطبان جذاب باشد.

وی درباره مضمون نمایش و پررنگ بودن مساله انتخاب در این اثر عنوان کرد: «روزهای بی باران» درباره عشق و جای خالی آدم ها در زندگی است. معتقدم انتخاب های دشوار ذاتا دراماتیک هستند و این نمایش نیز درباره انتخابی است که ممکن است تاثیر بسزایی در زندگی یک فرد و خانواده اش داشته باشد. امیدوارم این نمایش بتواند با مخاطب همذات پنداری کند و اینکه تماشاگران خودشان را جای شخصیت اصلی کار بگذارند و ببینند در شرایطی که او دارد، انتخاب و تصمیم گیری چقدر کار دشواری است.

این نویسنده و کارگردان تئاتر درباره دغدغه ای که باعث شده این اثر نمایشی را به صحنه ببرد، گفت: روابط پیچیده آدم ها، موضوع عشق و دوست داشتن و درگیر جای خالی افرادی که دوستشان داریم، بودن برایم بسیار اهمیت دارد و جذاب است چون این مضامین بدون در نظر گرفتن مرزبندی ها و ملیت افراد در همه جا وجود دارد و انسان ها را درگیر خودش می کند. از طرفی انسان ها مدام در معرض انتخاب هایی هستند که زندگی شان را تحت تاثیر قرار می دهد و می سازد.

بهروزی در پایان صحبت هایش اضافه کرد: اگر ساده تر به زندگی نگاه کنیم به این نتیجه می رسیم که زندگی یک فرد تا چه اندازه فیزیکال است و چقدر درگیر احساسات و خاطرات آن فرد و اگر این احساسات و خاطرات نباشند دیگر چیزی از آن شخص باقی نمی ماند. «روزهای بی باران» نیز همین موضوع را به چالش می کشد.

«روزهای بی‌باران» نمایشی رئالیستی درباره عشق است. این نمایش تلاش می‌کند روایتی متفاوت از بودن ما در کنار دیگری خلق کند؛ بودنی که با نبودن دیگری معنایش را از دست می‌دهد. «روزهای بی باران» نمایشی عاشقانه درباره جای خالی آدم‌ها است. سجاد افشاریان، وحید آقاپور، نازنین احمدی، سوگل خلیق در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش «روزهای بی‌باران» از ۲۷ خرداد تا ۲۹ تیر در سالن سایه روی صحنه می‌رود.

کد خبر 3680762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha