۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۲۸

ناحیه صنعتی سپیدان ۳ آماده واگذاری است

ناحیه صنعتی سپیدان ۳ آماده واگذاری است

شیراز - مديرعامل شركت شهرك‌های صنعتی استان فارس از آمادگی ناحیه صنعتی سپیدان ۳ و واگذاری ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی فارس به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی فارس، شاهپور قنبری در بازدید از شهرک های صنعتی سپیدان، گفت: واگذاری امور عمومی شهرک‌های صنعتی به بخش خصوصی در راستای اجرای قانون نحوه واگذاری اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب سال ۸۷ مجلس شورای اسلامی بر اساس آیین‌نامه و دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران انجام می‌شود.

وی اضافه كرد: بر اساس آئین‌نامه، شهرک‌های صنعتی که بیش از ۵۰ درصد از اراضی آن‌ها واگذار شده یا دارای بیش از ۱۵ واحد بهره‌بردار باشد، مشمول واگذاری خواهد بود که در حال حاضر ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی واگذار شده است.

قنبری با بیان اینکه انجام امور عمومی شهرک‌ها نظیر انتظامات، نظافت و بهداشت و نگهداری از فضای سبز به شرکت‌های خدماتی واگذاری می‌شود، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به‌عنوان دستگاه حاکمیتی علاوه بر حمایت از هیئت‌ مدیره‌ها بر روند امور نظارت دارد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: تشکیل شهرک‌های خدماتی در شهرک‌های صنعتی و واگذاری امور به آن‌ها در راستای سیاست خصوصی‌سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی انجام و استان فارس جزو استان‌های پیشتاز كشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تا پایان امسال شمار دیگری از شهرک‌های صنعتی این استان که شرایط واگذاری به شهرک‌های خدماتی را دارند با تشکیل مجمع عمومی و انتخابات واگذار خواهد شد.

مدیرعامل شركت شهرک‌های صنعتی استان فارس همچنین گفت: شهرك صنعتی سپیدان ۱ با ۳۷ هكتار مساحت ظرفیت استقرار ۱۰۳واحد صنعتی را دارد كه در حال حاضر ۴۸ قرارداد سرمایه‌گذاری در این شهرک منعقد شده و ۳۴ واحد با اشتغالزایی ۵۹۹ نفر در مرحله بهره‌برداری و ۱۴واحد صنعتی نیز در مرحله ساخت و ساز است.

قنبری ادامه داد: ناحیه صنعتی سپیدان ۳ از نواحی جدید صنعتی است که زیرساخت‌های آن در طول چند سال اخیر ایجاد شده و تاکنون ۵ قرارداد برای ایجاد واحدهای صنعتی با سرمایه‌گذاران منعقد شده است.

وی افزود: این ناحیه صنعتی با ۴۸.۵ هکتار مساحت ظرفیت استقرار ۷۰ واحد صنعتی با پیش‌بینی اشتغال یک هزار نفر را دارد.

کد خبر 3680945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha