۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۲

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین:

لحظات شب قدر با مقام حضرت علی(ع) عجین شده است

لحظات شب قدر با مقام حضرت علی(ع) عجین شده است

قزوین- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: لحظات شب قدر با مقام حضرت علی(ع) عجین شده است از این رو درک معنویات این شب مرهون درک ولایت امیرالمومنین است.

حجت الاسلام عباس نظری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مقام ممتاز حضرت علی(ع) در نظام خلقت بیان کرد: خداوند در حدیث لولاک فرموده است اگر نبودعلی(ع)، رسول الله نیز خلق نمی شد که همین حدیث قدسی از شأن و منزلت بی همتای امیرالمومنین خبر می دهد.

وی بیان کرد: خود حضرت نیز در روایتی با اشاره به حد نهایی ایمان در وجود مبارک فرموده اند اگر روزی پرده های اسرار به کناری زده و حقیقت محض عیان شود ذره ای ایمان علی، افزوده و کاسته نخواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: لحظات شب قدر با مقام حضرت علی(ع) عجین شده است از این رو درک معنویات این شب مرهون درک ولایت امیرالمومنین است چنانکه ضربت، شهادت و سوم حضرت با شب های احیا و شب قدر مصادف است که این موضوع بر فضیلت این ماه می افزاید.

حجت الاسلام نظری  با اشاره به ارزش برخورداری از ولایت در نظام خلقت اظهار کرد: مطابق آیات و روایات ولایت حضرت علی(ع) بمثابه پناهگاهی است که اگر کسی درون این پناهگاه شود از عذاب الهی در امان است که ورود به دژ ولایت نیز همانند سیره علی(ع) منوط به اخلاص در عمل و انجام کارها برای خداوند است.
علم آموزی از بهترین اعمال شب قدر است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین همچنین با اشاره به بهترین اعمال و عبادات در لیالی قدر بیان کرد: علم آموزی و مطالعه ای که منتهی به کسب معرفت حقیقی شود، یکی از بهترین و ارزشمندترین اعمال شب قدر است.

وی ادامه داد: همچنین توصیه اکید شده است که در شب قدر تا می توانیم دعا کنیم چنانکه دعا برای دفع خطرات گناه و به دست آوردن اعمال صالح، سلاح مومن است، خداوند در حدیثی قدسی فرموده است دعا از بندگان من و اجابت نیز از سوی من انجام می شود.

حجت الاسلام نظری  بیان کرد: در کنار همه روایات و اعمال توصیه شده در شب قدر روایات مختلفی داریم که در رابطه با درک جایگاه حضرت زهرا(س) در این شب ها سخن گفته اند چنانکه براساس این روایات هرکس بتواند در لیالی قدر جایگاه حضرت فاطمه(س) را بشناسد شب قدر را درک کرده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: در مجموع شب قدر با این برتری و فضیلت ها، آثار و برکاتی دارد که از آن جمله مقدر شدن روزی انسان ها است لذا ما باید از خداوند بخواهیم که روزی ما را در این شب بیشتر و حلال مقدر کند تا در نهایت در مسیر کسب فضائل، برکات و معنویات این ماه بیش از پیش مقبول درگاه الهی باشیم.

کد خبر 3694593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha