۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۰۹

در پاسخ به مهر عنوان شد؛

سفارش تولیدکنندگان ایرانی به چین برای تولید نوشت‌افزار

سفارش تولیدکنندگان ایرانی به چین برای تولید نوشت‌افزار

عضو اتحادیه نوشت‌افزار از کپی برداری برخی تولیدکنندگان ایرانی از برندهای خارجی لوازم‌التحریر خبرداد و گفت: تولیدکنندگان ایرانی به چین سفارش تولید لوازم‌التحریر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود خلیلی در جمع خبرنگاران گفت: قدم‌های موثری طی سالهای گذشته در زمینه تولید لوازم‌التحریر برداشته شده و هر ساله کارخانه‌هایی برای تولید این محصولات مورد نیاز کشور، وارد عرصه تولید می‌شوند، البته بر روی برخی کالاها هنوز جای کار بسیاری وجود دارد تا نیاز کشور را تولیدکنندگان ایرانی بتوانند تامین کنند. اما نسبت به سال‌های گذشته تنوع محصولات تولید داخلی بیشتر شده است.

عضو اتحادیه نوشت‌افزار افزود: ۸۵ تا ۹۰ درصد از محصولات تحریر با توجه به گستردگی اقلام مصرفی آن، وارداتی هستند و ۱۵ درصد دیگر به همت ایرانی‌ها تامین می‌شود. البته در سالهای گذشته پیشرفت‌های زیادی حاصل شده است که نقوش ایرانی- اسلامی تولید شده و نقش و نگارهای غربی بر روی لوازم‌التحریر تولید داخلی کاهش یابد.

وی تصریح کرد: برخی از تولیدکنندگان ایرانی از برندهای خارجی کپی برداری کرده و به تولیدکنندگان چینی سفارش تولید کالا می‌دهند و متاسفانه به تولید داخلی ضربه می‌زنند، اما به هرحال هدف ما این است که بتوانیم بخش بیشتری از نیاز کشور را با استفاده از تولید داخلی پاسخ دهیم. اکنون هم تولیدکنندگانی از بیست شرکت خارجی از چین، ترکیه، اسپانیا و ایتالیا در تهران حضور دارند که امیدواریم همکاری‌های گسترده‌ای میان آنها شکل گیرد.

به گفته خلیلی، گردش مالی اعلام شده این صنف حدود ۴ هزار میلیارد تومان است و ایران با داشتن ۱۳ میلیون مصرف‌کننده که در رده دانش‌آموزی قرار می‌گیرند و نیز ادارات گسترده، مصرف بالایی از نوشت افزار دارد و تقریبا بیش از ۹۰ درصد محصولات مورد نیاز این بخش نیز از طریق واردات تامین می‌شود، اما با توجه به تنوع محصولی که وجود دارد، تولیدکنندگان ایرانی تنها توانسته‌اند، برخی کالاهای ابتدایی همچون دفاتر تحصیلی را تولید کنند.

کد خبر 3724304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha