۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۱۳

مطالبه بر زمین مانده/ ۹

موسوی لارگانی:هیچ گزارشی ازطرح دعوای«منا»در مجامع جهانی نداده‌اند

موسوی لارگانی:هیچ گزارشی ازطرح دعوای«منا»در مجامع جهانی نداده‌اند

دبیر فراکسیون روحانیت مجلس، با انتقاد از تعلل وزارت خارجه در پیگیری فاجعه منا گفت: هیچ گزارشی نداده‌اند که برای طرح دعوی در مجامع جهانی، چه اقدامی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به گذشت حدود یک سال از فاجعه منا و درباره پیگیری پرونده این جنایت اظهار داشت: در عربستان طی یکی دو سال گذشته حوادث ناگواری برای زائران به وجود آمد و به ویژه در رابطه با زائران ایرانی، این حوادث مضاعف بود.

وی افزود: حادثه فرودگاه جده باعث تعطیلی عمره شد و هیچ خبری نیز از مجازات عاملان آن حادثه دریافت نکرده‌ایم، در حالیکه این حادثه توهین به کل زائران خانه خدا بود.

دبیر فراکسیون روحانیت مجلس ادامه داد: حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام نیز بی‌سابقه بود که ناشی از بی‌تدبیری آنها بود و لازم بود که همه کشورهای اسلامی علیه این بی‌تدبیری آل‌سعود اعلام شکایت کنند.

موسوی لارگانی گفت: از همه مهمتر نیز فاجعه منا بود که شاید طی صد سال آینده هم فراموش‌نشدنی باشد که در یک حادثه تعداد زیادی از زائران خانه خدا بر اثر بی‌تدبیری و بی‌برنامگی کسانی که ادعای خادم‌الحرمین بودن را دارند و این درآمد را از حضور حجاج کسب می‌کنند، جان خود را از دست بدهند.

وی با بیان اینکه در عمدی بودن این حادثه شکی نیست، تصریح کرد: دلیل این ادعا آن است که تمام راه‌ها را بسته بودند و تنها یک مسیر را برای رمی جمرات باز گذاشتند و باعث شد که آن جمعیت میلیونی درگیر چنین حادثه‌ای شوند.

اگر نهیب رهبر انقلاب نبود، یک جسد را هم به ما نمی‌دادند

دبیر فراکسیون روحانیت مجلس با تاکید بر اینکه همه کشورهای اسلامی باید در این ارتباط فریاد می‌زدند، اظهار داشت: در کشور خودمان هم ما ندیدیم که وزارت امور خارجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متصدی حج است، به طور جدی ورود کنند.

موسوی لارگانی تصریح کرد: اگر نهیب رهبر معظم انقلاب درباره بازگشت اجساد مطهر شهدا نبود، شاید حتی اجازه بازگشت یک جسد را هم نمی‌دادند.

وی گفت: لذا ما انتظار داشتیم که وزارت خارجه و دولت چنین برخورد جدی و محکمی را می‌کردند، اما فقط در ماه‌های اول پس از حادثه برخی مسئولان مصاحبه‌هایی را می‌کردند، اما در حال حاضر که به سالگرد فاجعه نیز نزدیک می‌شویم، پیگیری جدی و روشنی نمی‌بینیم و گزارشی هم نداده‌اند که چه اقداماتی کرده‌اند و به کجا رسیده‌اند.

این نماینده مجلس افزود: هیچ گزارشی نداده‌اند که برای طرح دعوی در مجامع جهانی، چه اقدامی صورت گرفته و برای آنکه گروه حقیقت‌یاب حادثه به عربستان برود، چه کاری انجام داده‌اند.

کد خبر 3753420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عبدالله ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
      0 0
      خدایا به تو پناه می بریم از شر اشرار