۱۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۴۰

مطالبه بر زمین مانده/ ۱۲

نوروزی: تساهل و تجاهل برخی‌ها باعث عدم پیگیری «منا» شده است

نوروزی: تساهل و تجاهل برخی‌ها باعث عدم پیگیری «منا» شده است

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، تساهل و تجاهل برخی مسئولان را عامل عدم پیگیری پرونده منا و طرح دعوای بین‌المللی خواند و گفت: آنها باید حساب می‌کردند که خانواده خودشان به شهادت رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به گذشت یک سال از فاجعه منا و شهادت ۴۶۵ نفر از هموطنانمان، اظهار داشت: یک سال از این فاجعه می‌گذرد و باید در این مدت پیگیری‌های بهتر و دقیق‌تری در رابطه با این پرونده صورت می‌گرفت، اما متأسفانه تا امروز چیزی از پیگیری ندیده‌ایم.

وی ادامه داد: الان هم باید علاوه بر وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت، صاحبنظران حقوق بین‌الملل وارد مسئله شوند و ماجرا را پیگیری کنند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر ضرورت طرح دعوای بین‌المللی از سوی دستگاه‌های مسئول، تصریح کرد: باید زودتر از این اقدام می‌شد و امروز هم دیر شده است، اما باید به سرعت اقدام شود.

نوروزی، تساهل و تجاهل برخی مسئولان را عامل به وقفه افتادن پیگیری پرونده منا و طرح دعوای بین‌المللی خواند و گفت: آنها باید این‌طور حساب می‌کردند که خانواده خودشان در این فاجعه به شهادت رسیده‌اند؛ در آن صورت چه می‌کردند؟

وی تأکید کرد: امروز هم باید با جدیت پیگیری کنند و حق قربانیان مظلوم منا را بگیرند؛ حداقل کار این است که باید در مراکز حقوقی بین‌المللی از طرف جمهوری اسلامی شکایت کنند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس همچنین به ظرفیت سازمان کنفرانس اسلامی برای پیگیری پرونده منا اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه برخی رژیم‌ها مانند آل‌سعود بر این سازمان تسلط دارند، ما باید از هر ظرفیت و مسیری وارد پیگیری این مسئله شویم، چرا که در این فاجعه مظلوم واقع شدیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: اگر خوشبینانه به ماجرای منا نگاه کنیم، مسئله به گونه‌ای اتفاق افتاد که به خاطر عبور یک شاهزاده، مسیر را بستند و این فاجعه رقم خورد. بنابراین دولت سعودی که خود را خادم‌الحرمین می‌داند، نباید خیانت می‌کرد و حالا که این اتفاق افتاده باید پاسخ آن را بدهد.

کد خبر 3758289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha