۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۲۸

مطالبه بر زمین مانده/ ۱۴

سلیمی: باید جدیت بیشتری برای پیگیری بین‌المللی«منا» بخرج داده شود

سلیمی: باید جدیت بیشتری برای پیگیری بین‌المللی«منا» بخرج داده شود

عضو فراکسیون ولایت مجلس، با بیان اینکه تاکنون نتیجه ای از پیگیری پرونده منا ملاحظه نکرده‌ایم، گفت: باید برای این فاجعه به مجامع جهانی شکایت می‌شد و امروز هم باید جدیت بیشتری بخرج داده شود.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به گذشت یک سال از فاجعه منا و شهادت ۴۶۵ نفر از هموطنان اظهار داشت: این فاجعه یک بار دیگر نشان داد که آل سعود، بی‌کفایت است و توان اداره حرمین شریفین را ندارد.

وی افزود: نکته دیگری که در پی این حادثه باز هم اثبات شد، این بود که ادعای دفاع از حقوق بشر توسط برخی مجامع بین‌المللی دروغی بیش نیست؛ آنها که در برابر کوچکترین حادثه‌ای نشست اضطراری تشکیل می‌دهند، چرا در برابر این فاجعه سکوت کردند!؟

عضو فراکسیون ولایت مجلس تصریح کرد: فاجعه منا نشان داد آل سعود برای حفظ قدرت خود حاضر است حرمت و قداست حرمین شریفین را زیر پا بگذارد و واقعیت این است که این رژیم با وجود ادعاهای خود، هیچ حرمتی برای خون انسانها قائل نیست.

سلیمی گفت: به نظر من رژیم آمریکا که پشتوانه این رژیم مفلوک و دست نشانده است، باید پاسخگوی جنایات این رژیم هم باشد.

وی با ابراز امیدواری برای پرداخت دیه و خون‌بهای شهدای مظلوم منا و با انتقاد از عملی نشدن این مسئله اظهار داشت: با وجود آنکه کمیته ای برای پیگیری این فاجعه در کشورمان تشکیل شده بود، اما تا امروز هنوز نتیجه‌ای ملاحظه نکرده‌ایم.

عضو فراکسیون ولایت مجلس درباره پیگیری حقوقی فاجعه منا توسط دولت تاکید کرد: باید برای این حادثه به مجامع جهانی شکایت می‌شد و امروز هم باید جدیت بیشتری برای پیگیری پرونده این حادثه به خرج داده شود، چرا که شوخی نیست در یک فاجعه به دلیل بی‌کفایتی میزبان، این تعداد زائر شهید و مجروح شوند.

کد خبر 3760843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha