۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۰۹

مدیر کل مدیریت بحران استان کرمانشاه مطرح کرد:

کنترل آتش در جنگل‌های چله گیلانغرب/آتش تاساعتی دیگر مهارمی‌شود

کنترل آتش در جنگل‌های چله گیلانغرب/آتش تاساعتی دیگر مهارمی‌شود

کرمانشاه- مدیر کل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: آتش سوزی در جنگل‌های چله گیلانغرب در حال حاضر کنترل شده و تا ساعتی دیگر به طور کامل مهار می‌شود.

رضا محمودیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در حال حاضر آتش در جنگل‌های ارتفاعات گیلانغرب کنترل و مهار شده و از صبح امروز نیز وضعیت جوی آرام است و تا ساعتی دیگر ان شاءالله مهار کامل آن انجام می‌شود.

محمودیان افزود: تمام پرسنل فرمانداری گیلانغرب به همراه فرماندار و مدیران شهرستان و تعدادی از مدیران استانی در منطقه آتش سوزی حضور دارند و برای اطفای این حریق تلاش می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به استقرار یک فروند بالگرد در منطقه گفت: آتش سوزی در حال حاضر کنترل شده اما برای اطمینان بیشتر و مهار کامل تا ساعتی دیگر به تلاش خود ادامه خواهیم داد.

مدیر کل مدیریت بحران استان کرمانشاه منشا این آتش سوزی را عامل انسانی دانست و اظهار کرد: بیش از ۱۵۰ هکتار پوشش جنگلی در پی وقوع این آتش سوزی در شهرستان گیلانغرب طعمه حریق شد.

محمد پروین مسئول انحمن سبز زاگرس نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: آتش سوزی جنگل‌های دهستان چله در شهرستان گیلانغرب از پیش از ظهر دیروز شروع شد.

وی افزود: با تلاش مسئولان و انحمن‌های زیست محیطی این آتش مهار شد اما نیاز است که برای جلوگیری از شعله ور شدن دوباره آتش در اثر وزش باد در منطقه حضور داشته باشیم تا به محض مشاهده آتش سریعاً اطفای آن صورت گیرد.

پروین با اشاره به اینکه قریب به ۳۰۰ هکتار پوشش جنگلی در پی وقوع این حادثه طعمه حریق شد، گفت: در حال حاضر وزش باد چندان نیست و آتش مهار شده است.

وی با اشاه به حضور سازمان های مردم نهاد زیست محیطی از جمله انجمن سبز مریوان برای کمک به اطفای حریق گفت: هلیکوپتر نیز در منطقه مستقر است.

پروین افزود: این آتش سوزی در دهستان چله روبروی روستای کاسه کران و ارتفاعات ناوردار در منطقه‌ای صعب‌العبور اتفاق افتاد.

کد خبر 3771178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha